Undra hur mycket de tjänat på diverse junkreklam...

http://www.idg.se/2.1085/1.355732/pirate-bay-falls
Driva sidan....m!rage skrev:Va? Vadå reklam? Den har ju bara varit för att driva sidan, right? Ska bli spännande att se om de får upp målet i HD. Mer om detta år 2030
Fast det finns ett annat synsätt som också är intressant. Nu är min polare/bloggkollega bara en av många men eftersom jag hade det lättillgängligt på min twitter så citerar jag ett av hans här...webaake skrev:Skadeståndet måste dessutom vara grovt överskattat. Det skall handla om 5-6 filmer/tv-serier under en viss period. Med tanke den usla kvalitet hollywood håller idag så vem fasen hade köpt, eller hyrt de produkterna? Eller för den skull skaffat ett nytt digitalabbonnemang? Bolagen har helt enkelt inte på långa vägar lidit den skada de själva påstår. Såvisst, är det politik för att skrämmas.
Mike Stranéus skrev:Straneus
Skadestånd för Engla - 75.000. Skadestånd för våldtäkt mot 14-årig flicka - 50.000. Skadestånd för Pirate Bay - 46 miljoner. #ologiskt
Nänänä, det är just det som är grejen. Man har dömt utifrån de åtalades attityd o.s.v. vilket t.o.m. skrivs i domen (iaf tingsrättens)... Men Internetoperatörer som går ut öppet och säger att dom inte kommer följa lagar - eller försvårar för FRA & co. vågar dom inte gå på - dom här killanra (utom Carl då) är ju bara ett hack eller två ovanför att vara halvalkoholiserade haschpundare och med helt 'fel attityd' enl. rättsystemet...Pontus Öhman skrev:Nu är det adjöss med sökmotorer som Bong (Bing), Google, Altavista och gud vet vad alla heter... Har de fällt en sökmotorer så kommer resten falla nu!