intel core i5

Mjukstarta här!
Kategoriregler
Läs följande innan du postar: http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=208&t=44692
Du får hjälp att komma igång med Ubuntu genom att välja en personlig fadder här: http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=110&t=8767
Thunders
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

intel core i5

Inlägg av Thunders »

Hej killar och tjejer,

Jag sitter och funderar på att ladda hem och installera ubuntu 10.10 men är osäker på fall jag ska använda i386 eller 64bit eftersom jag har en intel core i5 processor, skulle uppskatta utifall jag kunde få ett snabbt svar på detta.

Tack på förhand!
Användarvisningsbild
Hund
Kontakt:

Re: intel core i5

Inlägg av Hund »

Välkommen!

x86-64 versionen tycker jag. Finns ingen anledning att använda gamla grejer. :P Det finns f.ö. ett antal trådar om detta.
Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
Thunders
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Inlägg av Thunders »

tack som tusan för snabbt svar.

Sorry att jag postade något som fanns då jag har googlat denna fråga en massa utan att hitta ett vettigt svar :)

bjuder på ett ben!
HakanS
Global Moderator
Utgåva: 23.04 Lunar Lobster

Inlägg av HakanS »

För nybörjare rekommenderar jag i386.
Bl.a BankID är lättare att installera om man kör denna version.
Användarvisningsbild
pun
Utgåva: 23.04 Lunar Lobster

Inlägg av pun »

Thunders skrev:Hej killar och tjejer,

Jag sitter och funderar på att ladda hem och installera ubuntu 10.10 men är osäker på fall jag ska använda i386 eller 64bit eftersom jag har en intel core i5 processor, skulle uppskatta utifall jag kunde få ett snabbt svar på detta.

Tack på förhand!
Jo jag ser ingen anledning att välja något annat än 64 bitars-versionen för en förstklassig dator. Kör själv med en i3a.

(sen det nämnda bankid-junket går väl att pillra dit ändå... har SEB själv så jag slipper sådana problem... ;) )
Skriv svar

Återgå till "För nybörjaren"