Jag har noll koll.

Har TL/TC/annan ansvarig lust att skriva några rader om detta?
Det säger inte mycket om läget just nu. Lite mer info vore bra.HakanS skrev:Som informerats här: http://www.ubuntu-se.org/phpBB3/viewtop ... 38&t=51651 kommer vi att ha ett möte där vi stakar ut den närmaste framtiden.
Instämmer.Little John skrev:Det säger inte mycket om läget just nu. Lite mer info vore bra.
LJ
Självklart, men det var inget svar på frågan vad som pågår just nu.HakanS skrev:Det kommer att finnas protokoll från IRC-mötena.
Vem satte in dig där och varför ? Vem bestämde detta utan att meddela Locot? Hur har ni det med den s.k. öppenheten egentligen ?Ubuntu-se mötesdagordning
* Hej och presentation
* Val av mötesordförande
* Val av protokollförare
* Godkännande av tillförordnad Team Leader. (HakanS)
o
Kommentarer
* Locots organisation. Definition av locot och dess medlemmar. (HakanS)
o
Kommentarer
* Strukturering av locots informationskanaler. (HakanS)
o
Hur, och till vad, ska vi använda IRC-kanalen, sändlistan, forumet och denna loco-wiki. (HakanS)
* Projektstyrning. Vad ska vi använda för verktyg för att styra våra olika projekt? (HakanS)
o
Kommentarer
* Näste möte - när?
* Övrigt
Och varför offentliggjordes detta inte ?Pontus Öhman skrev:Farmfield valde att tillsätta HakanS som sin efterträdare nu fram tills nästa val. Dock är ju detta något vi ska rösta om på mötet!
Borde inte det som låg bakom något sådant, ha varit skäl nog till, att redan i detta, initiala skede, ha informerats medlemmarna? ? ?Pontus Öhman skrev:Farmfield valde att . . .
@punpun skrev:Problemet är inte det valda ledarskapet utan det ligger mer på att det finns admins samt mods som inte föredrar Ubuntu.... dessa måste förmodligen väck innan det kan bli att ALLA drar åt samma håll.Little John skrev:Jag begärde misstroendevotum nu.
Det räcker.
LJ
Att tex ha några Archare osv vid det administrativa rodret är ju patetiskt...
Jag deklarerade internt att jag skulle avgå samma kväll som mötet var. Det var sen jag som fördröjt att vi gått ut med detta eftersom jag ville presentera det på ett sätt som på minsta sätt skapade problem för LoCot.Little John skrev:Och varför offentliggjordes detta inte ?Pontus Öhman skrev:Farmfield valde att tillsätta HakanS som sin efterträdare nu fram tills nästa val. Dock är ju detta något vi ska rösta om på mötet!
Har vi medlemmar inte rätt till en sådant viktigt fråga ?
I det skeendet och med den belysningen av handläggningen, ställer du inte dig själv en fråga om, varför övriga medlemmar skall behöva uppleva något sådant här?farmfield skrev: Så jag fattar inte riktigt vad det är vi har undanhållit eller vilka beslut vi skulle ha tagit annat än att vi diskuterat internt hur vi skall gå ut med den här informationen på bästa sätt innan vi faktiskt gått ut med den...
Hänsyn tagen? Mot vad och mot vem?. . Frågan är väl, om inte något sådant här, är grundläggande viktigt för medlemmarna i ett medlemsstyrt forum och inte, skall läggas i händerna på några "företrädare" för forumet, med möjlighet till att styra forumet och som själva väljer tid, sätt och plats för delgivandet av informationen till "de" övriga? . . .