Heroes of Newerth

För spelentusiaster !
bozze
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Heroes of Newerth

Inlägg av bozze »

Hej!
Jag installerade nydligen Ubuntu 10.04. Nu tänkte jag installera ett spel som heter Heroes of Newerth på den.

Först testade jag deras linux version, efter att jag installerat den och jag trycker på filen för att starta den så flimrar det bara till och sen händer inget.

Då tänkte jag att jag skulle installera windows versionen genom wine istället. Men då crashar spelet istället när man laddar banan och jag måste stänga ner processen manuellt.
ubot
Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS

Re: Heroes of Newerth

Inlägg av ubot »

Heroes of Newerth ska fungera i Wine: http://appdb.winehq.org/objectManager.p ... &iId=10349

Edit:

Det verkar vara ett gammalt test i Wine. Det där med att skärmen blinkar till och att inget händer efteråt tycker jag låter som en grafikgrej. Vad har du för grafikkort i din dator? Det kanske är något som gör att grafikkortet inte fungerar så bra med Heroes of Newerth och Ubuntu 10.04?

En annan grej. När du laddar ner Heroes of Newerth till Linux så får du en .sh fil va? Har du gett din användare exekveringsrättigheter med chmod +x på filen innan du klickar på filen för att köra spelet? Jag undrar eftersom jag hittade det här: http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=1464137&page=1
Användarvisningsbild
Hund
Kontakt:

Inlägg av Hund »

Kör filen via terminalen så ser du vad som går fel. Verkar bara dumt att köra ett spel via Wine, när en native release finns.
Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
ubot
Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS

Inlägg av ubot »

Hund skrev:Kör filen via terminalen så ser du vad som går fel. Verkar bara dumt att köra ett spel via Wine, när en native release finns.
För att vara en hund är du riktigt smart. ;)

Du kör skriptet i Terminalen genom att stega dig in i rätt katalog med kommandot cd <katalog> och sedan startar du skriptet med ./skriptets_namn.sh när du står i katalogen.
Du måste först att ha satt exekveringsrättigheter på skriptet med chmod +x /path/to/script.sh

T.ex: cd Heroes\ of\ Newerth och därefter ./Heroes_of_Newerth.sh eller vad skriptet nu heter.
bozze
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Inlägg av bozze »

Jag installerade om spelet i linux versionen och det fungerar hyfsat nu. Det enda man skulle kunna klaga på är en del mindre grafikbuggar och att knapparna i menyn ibland blir oklickbara.
jag har även hört att ATI grafikkort inte är optimala för Ubuntu, stämmer detta?
Användarvisningsbild
Hund
Kontakt:

Inlägg av Hund »

bozze skrev:Jag installerade om spelet i linux versionen och det fungerar hyfsat nu. Det enda man skulle kunna klaga på är en del mindre grafikbuggar och att knapparna i menyn ibland blir oklickbara.
jag har även hört att ATI grafikkort inte är optimala för Ubuntu, stämmer detta?
Japp, ATI (Numer AMD) är totalt värdelösa på drivrutiner. Jag tycker faktiskt synd om er som blivit pålurad ATI.
Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
Skriv svar

Återgå till "Spel"