Är det någon här som har en anning om ett cli-verktyg i HP-UX för att kolla status på hårdvara? I den bästa av världar går det att skripta med och få ut en textfil med all info, men går ju bra att köra flera kommandon för att själv bygga ihop en textfil (typ som man får göra med Dell OMSA och hpasm/hpacucli).
Hårdvaran är såklart HP och avsedd för att köra HP-UX.
Hårdvaruövervakning i HP-UX
- amelia
- Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
- Kontakt:
Re: Hårdvaruövervakning i HP-UX
cstm fungerar tyvärr bara om man har en HP SIM-server vilket inte riktigt är ett alternativ för två burkar.
För övrigt så kan jag också googla och har gjort så, det jag letar efter är någon som vet vad han/hon rekommenderar för detta och har använt det själv, men tack för försöket.
För övrigt så kan jag också googla och har gjort så, det jag letar efter är någon som vet vad han/hon rekommenderar för detta och har använt det själv, men tack för försöket.
- johanre
- Serveradmin
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Jag är hemma med min febersjuke son men jag frågar på jobb imorgon; har 2 gamla HP-UX supporttekniker som konsultar på min avdelning.
Jahaja.amelia skrev:cstm fungerar tyvärr bara om man har en HP SIM-server vilket inte riktigt är ett alternativ för två burkar.
- johanre
- Serveradmin
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Fick följande svar:
Nä för HP-UX är det STM som gäller:
The Support Tools Manager (STM) provides three interfaces that allow a
user access to an underlying toolset, consisting of information
modules, firmware update tools, verifiers, diagnostics, exercisers,
expert tools, and utilities:
XSTM - the graphical interface (for X11-based graphics terminals)
MSTM - the menu-based interface (for non-X11-based, non-graphics terminals)
CSTM - the command line interface (for running scripts)
- amelia
- Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
- Kontakt:
Det var tråkigt att höra. Känner ju iofs till att det finns ett ytterliggare alternativ, SNMP, men det är väl inget man vill ta till i onödan på servrar. Nu får jag väl ta och fundera på hur jag ska lösa detta... Lutar dock åt SNMP..
Vad var det jag sa?