Ni har Visa olästa inlägg på alla sidor som jag tycker är mycket bra. Hur fixar man det i phpBB3 adminpanelen ?
LJ
En tekniskt fråga till phpBB3
- P.Forsberg
- AVREGISTRERAD
- Utgåva: 23.04 Lunar Lobster
- Kontakt:
- farmfield
- Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
- Kontakt:
Re: En tekniskt fråga till phpBB3
Alla dom där varianterna (eller flertalet av dom iaf) är mods/hacks i phpBB av Konservburk, Peetra m.fl... 

>>> Dags att få ordning på bygget!? <<<
- Konservburk
Det ligger i forumtemat, i mallfilerna. Du kan komma åt att ändra i dessa från adminpanelen via fliken STILAR -> STILKOMPONENTER -> Mallar, och där välja vilket tema du vill redigera, och sen välja rätt mallfil. Vilken mallfil som är rätt beror på temat. Kodsnutten vi har använt oss av ser ut så här:Little John skrev:Ni har Visa olästa inlägg på alla sidor som jag tycker är mycket bra. Hur fixar man det i phpBB3 adminpanelen ?
Kod: Markera allt
<!-- IF S_DISPLAY_SEARCH --><a href="{U_SEARCH_UNREAD}">{L_SEARCH_UNREAD}</a><!-- ENDIF -->
Jag avråder från att ändra i temat via adminpanelen. Vi här på Ubuntu-forumet har ett specialarrangemang för det, men normalt är det ftp å sen rensa cache, som är bäst.
Snutten passar bäst in i /styles/namnet_på_din_stil/templates/overall_header.html Prosilverbaserade stilar har den inte som default.
Snutten passar bäst in i /styles/namnet_på_din_stil/templates/overall_header.html Prosilverbaserade stilar har den inte som default.
- P.Forsberg
- AVREGISTRERAD
- Utgåva: 23.04 Lunar Lobster
- Kontakt:
Jag tackar för svaren och kunde lösa detta med hjälp av era tips..
LJ
LJ