Har en ruta som kommer upp varje gång som jag loggar in på Ubuntu 10.10 där det står automatisk inloggning och att man skall välja språk .
Nu undrar jag om det finns möjlighet att få bort denna ?
Uppstart (problem vid inloggning)
Re: Uppstart
Det hade inte skadat med lite mer information. Kommer fönstret upp när du har loggat in och samtidigt som Ubuntus Skrivbord visas? Om du ha rloggat in i systemet när du får upp rutan så trycka PrtSc-knappen för att ta en skärmdump av skärmen. Ladda sedan upp på ImageShack och länka oss dit. Det hjälper mycket att se en skärmdump på problemet. Jag förstår inte riktigt vad du menar nämligen...bobcat skrev:Har en ruta som kommer upp varje gång som jag loggar in på Ubuntu 10.10 där det står automatisk inloggning och att man skall välja språk .
Nu undrar jag om det finns möjlighet att få bort denna ?
- SlamsornasKung
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Re: Uppstart (problem vid inloggning)
Jag modifierade rubriken, möjligen blir det lite mer begripligt!
SK
SK
HP NC2400 - Ubuntu 10.04 • Fujitsu Siemens AmiloM7400 - Arch Linux • HP/Compaq Mini 110C - Ubuntu 10.04
CryingFreeman skrev:[…] Ubuntu är och förblir en meritokrati, inget demokratiskt experiment där alla får säga vad som helst till vem som helst, hur som helst.
Re: Uppstart (problem vid inloggning)
Du vill logga in automatiskt i Ubuntu utan att behöva välja användare och skriva in lösenord? Eller missuppfattar jag dig? Så här gör du för att logga in automatiskt i Ubuntu: https://help.ubuntu.com/community/AutoL ... %20Lynx%29
Tänk på att automatisk inloggning innebär en säkerhetsrisk och att en krypterad Hemkatalog (om du valde att ha en krypterad Hemkatalog under installationen av Ubuntu) saknar mening om Ubuntu loggar in automatiskt. Använder du en krypterad Hemkatalog så låser du upp den automatiskt samtidigt som du låter din användare logga in utan att du måste uppge lösenord i inloggningsfönstret.
Tänk på att automatisk inloggning innebär en säkerhetsrisk och att en krypterad Hemkatalog (om du valde att ha en krypterad Hemkatalog under installationen av Ubuntu) saknar mening om Ubuntu loggar in automatiskt. Använder du en krypterad Hemkatalog så låser du upp den automatiskt samtidigt som du låter din användare logga in utan att du måste uppge lösenord i inloggningsfönstret.