Hei!
Har /home på egen partisjon. Installerte 10.10 og ønsket en "frisk" installasjon, men beholdt en del rot jeg selv hadde forårsaket i 10.04. Hvordan skal jeg få en frisk installasjon uten å formatere /home? /root ble formatert ved installasjonen av 10.10
Tor Johan
Norge
Oppgradert til 10.10 men beholdt selvlagde problemer
- CryingFreeman
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Re: Oppgradert til 10.10 men beholdt selvlagde problemer
Alla inställningar till olika program finns ju sparat på /home, så om du kan tala om vilka specifika problem du har så blir det lite enklare att svara. 
Man kan ju f eks. ta bort en del gömda kataloger för att få programmen att uppföra sig.

Man kan ju f eks. ta bort en del gömda kataloger för att få programmen att uppföra sig.
Registrera dig på våra lokala epostlistor
Problemet er f;rst og fremst at menyen og panelene ikke kommer i "frisk" utgave. 
Men jeg har ogs[ f[tt problemer med tastaturet etter nyinstallasjonen . Er det noen m[te [ korrigere dette p[ uten ny installasjon......
Mener at jeg valgte norsk slik jeg pleier, men testet vel ikke tastene denne gangen. Det pleier alltid [ fungere....

Men jeg har ogs[ f[tt problemer med tastaturet etter nyinstallasjonen . Er det noen m[te [ korrigere dette p[ uten ny installasjon......
Mener at jeg valgte norsk slik jeg pleier, men testet vel ikke tastene denne gangen. Det pleier alltid [ fungere....
- CryingFreeman
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Gå in på System -> Administration -> Language support
Kolla sedan om du har Norska i listan. Har du det, klicka och dra upp den så att den ligger överst.
Om du inte har det, klicka på knappen Add/remove languages eller något liknande.
och välj Norska i listan. Den är sorterad i alfabetisk ordning.
Kolla sedan om du har Norska i listan. Har du det, klicka och dra upp den så att den ligger överst.
Om du inte har det, klicka på knappen Add/remove languages eller något liknande.
och välj Norska i listan. Den är sorterad i alfabetisk ordning.
Registrera dig på våra lokala epostlistor
Jo, den står med Norsk språk og Norsk tastatur, men likevel blir det feil. Men jeg tror kanskje det er andre feil ved installasjonen også, for jeg har fått ulike feilmeldinger, og nå har jeg problemer med å få startet ubuntu ordentlig.
Men jeg har et konkret spørsmål: Hvilke av de skjulte mappene på
min hjemmekatalog ( /home/torjohan) må jeg slette for å få en "fresh, out of the box" installasjon?
Tor Johan
p.t. på Puppy Live CD
Men jeg har et konkret spørsmål: Hvilke av de skjulte mappene på
min hjemmekatalog ( /home/torjohan) må jeg slette for å få en "fresh, out of the box" installasjon?
Tor Johan
p.t. på Puppy Live CD
Så här återställer du Gnome
Brukar funka inloggad... sedan loggar du ut och in igen.
Källa:
http://www.linuxjournal.com/content/res ... l+blogs%29
Kod: Markera allt
rm -rf .gnome .gnome2 .gconf .gconfd .metacity
Källa:
http://www.linuxjournal.com/content/res ... l+blogs%29
Takk så mycket!
Jeg skal installer på nytt og forsøke
Jeg skal installer på nytt og forsøke