[Löst]Software Sources

Skrivbordsmiljöer, fönsterhanterare och desklets
Plusle
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

[Löst]Software Sources

Inlägg av Plusle »

Lite missledande topic kanske men kunde inte riktigt beskriva mitt problem så lätt. Men när jag försöka uppdatera systemet via update-manage så får jag upp denna text

"Failed to fetch http://deb.torproject.org/torproject.org/dists/<DISTRIBUTION>/main/binary-i386/Packages.gz 404 Not Found [IP: 194.8.197.22 80]
Failed to fetch http://deb.torproject.org/torproject.org/dists/<lucid>/main/binary-i386/Packages.gz 404 Not Found [IP: 194.8.197.22 80]
Some index files failed to download, they have been ignored, or old ones used instead."

Vet att jag försökte lägga till Tor-project i software sources utan ett lyckat resultat och nu när jag försöka ta bort det så finns det inte där ihuvudtaget och det stör mig något grymt då jag är en nybörjare och inte vet hur jag får bort dem därifrån så jag slipper få ett felmeddelande varje gång jag ska uppdatera.
Senast redigerad av 1 Plusle, redigerad totalt 25 gånger.
Användarvisningsbild
Konservburk

Re: Software Sources

Inlägg av Konservburk »

Börja med att leta i filen /etc/apt/sources.list
Plusle

Inlägg av Plusle »

Hittade länkarna där. Men jag kunde inte ta bort dem i gedit text editor, varför?
Användarvisningsbild
Konservburk

Inlägg av Konservburk »

Därför att filen är skrivskyddad för vanliga användare. Det kringår du genom att trycka alt+f2 och där skriva:

Kod: Markera allt

gksudo gedit /etc/apt/sources.list
...och sen ange ditt vanliga lösenord.
Plusle

Inlägg av Plusle »

Tackar det löste problemet jag hade. Tack för ett snabbt och effektivt svar, då markerar jag tråden som löst :)
Skriv svar

Återgå till "Skrivbordet"