Har inget med Ubuntu att göra alls för fem öre
Jag har skissat upp ett program i skallen som jag är sugen på att förverkliga, script för detta finns att tillgå genom en annan användare på ett annat forum.
Men vi har även möjlighet att porta program från Android och iPhone till Maemo, visst kanske inte det bästa men ändå.
Any who, jag efterfrågade om det fanns ett program redan eller om det skulle bli något. Eftersom halva jobbet redan är gjort för programmet, och in klampar något som lätt kan liknas med att ha fått mobilen i flingpaketet och datorn igår och bara vräker ur sig massa onödigt och skapar världens osämja i tråden
Gick även in på IRC och kanalen för maemo och frågade om någon tidigare har portat program, eftersom det finns redan de som gjort detta så tänkte jag prata med dem. Men nejdå, då kom ytterligare en som fått datorn igår och trodde han visste precis allt, tills man länkade till en sida som förklarade och sen fick tyst på personen...
Förstår vad du menar CF, och enklast är väl att man håller det för sig själv och utvecklar i skymundan för att slippa dras med individer som dessa.