Hej, jag har lite frågor om docky. När jag kör internet i fullskärm så är internet inte ändå ner utan man ser skrivbordet och docky längst ned. Jag vill inte ha autohide på docky men jag ska ha små ikoner som zoomar in när man klickar på dem. Så hur gör man så att internet ändå körs i fullskärm när man har docky uppe?
Undrar även om man kan ställa in så att det blir celsius och inte fahrenheit på tempratursaken på docky.
Tycker docky är väldigt snyggt men tyvärr finns det inte så många inställningar som till awn.
Frågor om docky
Kategoriregler
Läs följande innan du postar: http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=208&t=44692
Du får hjälp att komma igång med Ubuntu genom att välja en personlig fadder här: http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=110&t=8767
Läs följande innan du postar: http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=208&t=44692
Du får hjälp att komma igång med Ubuntu genom att välja en personlig fadder här: http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=110&t=8767
Re: Frågor om docky
Om du kollar in Dockys konfigurationsGUI så kan du ställa in ikonstorlek samt "Zoom" dvs hur mycket ikonen ska förstoras.
Klickbar bild:

Jag har då kraftigt dragit ner på storlekarna
Går du sedan till Docklets fliken och markerar sedan vädret så kan du klicka på verktygslådan, längst ner kan du bocka i att användra metriska värden så får man Celsiusgrader.
Jag har föredragit Docky en längre tid....AWN har visserligen mer inställningar men jag föredrar Dockys enkelhet...
Klickbar bild:

Jag har då kraftigt dragit ner på storlekarna
Går du sedan till Docklets fliken och markerar sedan vädret så kan du klicka på verktygslådan, längst ner kan du bocka i att användra metriska värden så får man Celsiusgrader.
Jag har föredragit Docky en längre tid....AWN har visserligen mer inställningar men jag föredrar Dockys enkelhet...
- farmfield
- Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
- Kontakt:
Läget att dölja Docky när det överlappas av fönster ligger under 'Dölj' där du väljer 'Dölj smart'. 

>>> Dags att få ordning på bygget!? <<<
Alltså jag vill att det inte ska döljas. Jag vill ha internet uppe på hela skärmen och sedan ha docky på samtidigt längst ned. Nu körs inte internet helt i fullskärm utan man ser skrivbordet lite.
-
- Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
Välj: Dölj - "Ingen" i Docky.
Därefter får du justera fönstret i Internet med maximera knappen uppe till höger/vänster. Då överlagrar Docky Internet. Jag förstår det som att de tär så du vill ha det. Du kanske får göra så med alla program.
Därefter får du justera fönstret i Internet med maximera knappen uppe till höger/vänster. Då överlagrar Docky Internet. Jag förstår det som att de tär så du vill ha det. Du kanske får göra så med alla program.
Jag har internet maximerat men det funkar ändå inte. Det körs ej i fullskärm. Det är så med alla program.
-
- Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
Avmaximera fönstret. Om det inte täcker upp hela skrivbordet tar du tag och drar i det nedre hörnet tills det täcker hela skrivbordet. Program kommer ihåg inställningen när du startar dem nästa gång.
Det fungerar bra för mig, se bild.
Det fungerar bra för mig, se bild.
- Bilagor
-
- Markering_010.png (71.66 KiB) Visad 787 gånger
- farmfield
- Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
- Kontakt:
Nu har jag läst vad du skriver noggrant för att förstå vad du menar och nu tror jag att jag förstår.
Du vill att Docky skall lägga sig ovanpå ett maximerat fönster.
Så som det är i inställningarna->Dölj kan du notera understruket under Dölj aldrig; maximerade fönster överlappar aldrig dockan och detta är ju enda inställningen där du inte döljer dockan på något sätt.
Och jag har dessutom varit inne i Konfigurationsredigeraren under Docky ock kollat 'allt' där samt googlat som en liten blå men dessvärre inte hittat nån lösning annat än den 'manuella' som Pavel föreslår...
Edit: Grävt vidare men detta verkar inte vara möjligt. Att använda fönsterregler i Compiz var en tanke jag hade men såg att folk även testat detta utan reslutat dessvärre...
Men det finns en annan lösning. GLX Dock. Jag har tidigare kört denna och den är rätt galen sett till möjligheterna då den stöder OpenGL och med det kan generera effekter som roterande- eller exploderande ikoner o.s.v... Men även utan effekter är jag säker på att denna klarar att ligga 'överst' ovanopå fönster iaf.
Vill du testa så är den bara att installera här:
cairo-dock
Du vill att Docky skall lägga sig ovanpå ett maximerat fönster.
Så som det är i inställningarna->Dölj kan du notera understruket under Dölj aldrig; maximerade fönster överlappar aldrig dockan och detta är ju enda inställningen där du inte döljer dockan på något sätt.
Och jag har dessutom varit inne i Konfigurationsredigeraren under Docky ock kollat 'allt' där samt googlat som en liten blå men dessvärre inte hittat nån lösning annat än den 'manuella' som Pavel föreslår...
Edit: Grävt vidare men detta verkar inte vara möjligt. Att använda fönsterregler i Compiz var en tanke jag hade men såg att folk även testat detta utan reslutat dessvärre...
Men det finns en annan lösning. GLX Dock. Jag har tidigare kört denna och den är rätt galen sett till möjligheterna då den stöder OpenGL och med det kan generera effekter som roterande- eller exploderande ikoner o.s.v... Men även utan effekter är jag säker på att denna klarar att ligga 'överst' ovanopå fönster iaf.

Vill du testa så är den bara att installera här:

>>> Dags att få ordning på bygget!? <<<