Det händer ingenting när jag lägger till vare sig name=chromium-browser eller name=War3.exe. Jag tror det fungerade EN gång med firefox att få maximized. men sen dess har det inte fungerat igen. jag misstänker att jag har något annat program vars regler är prioriterade. har installerade E16, E17 gnome OCH KDE. sitter i gnome med Mac4Lin-temat atm.
Jag har en liten extrafråga också. Om man kör XP i virtualbox på en ny snabb i7laptop med shysst grafikkort. kommer alla program gå slöare, batteriet käkas upp direkt och prestandan allmänt bara sjunka på allt? eller kommer man på något sätt över en gräns där datorn inte ens behöver anstränga sig för att köra det?
Tack för er tid.
compiz window rules ingenting händer.
-
- Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
Re: compiz window rules ingenting händer.
1)
Öppna ett terminal-fönster och skriv
Klicka sen på programmet du vill få namnet från. Du kan få experimentera lite med antingen name eller class. I Awesome som jag kör funkar
class = Chromium (alltså med stor bokstav).
2) Självklart tar det mer datorkraft att köra två OS samtidigt. De flesta kör ju dock virtuellt bara för vissa program och inte hela tiden.
Öppna ett terminal-fönster och skriv
Kod: Markera allt
xprop
class = Chromium (alltså med stor bokstav).
2) Självklart tar det mer datorkraft att köra två OS samtidigt. De flesta kör ju dock virtuellt bara för vissa program och inte hela tiden.
-
- Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
Re: compiz window rules ingenting händer.
okok.. mm jag har testat allt det där med xprop.
1. det ska väl aldrig vara mellanrum kring likhetstecknet?
2. kan det verkligen vara något ANNAT är det står i xprop? för den och grabgrejen i compiz ger bara samma sak som jag testat för fullt redan.
Jag sitter med nautilus tror jag? eller hur vet jag vad jag har? jag har iaf testat tills jag blöder typ sånt här:
class=Chromium
class = Chromium
class=Chromium-browser
class = Chromium-browser
class="Chromium-browser"
class = "Chromium-browser"
class=(Chromium-browser)
class = (Chromium-browser)
OCH med liten bokstav i början
class=firefox med stor och liten bokstav med och utan mellanrum
name=war3 samma sak
title="warcraft III" efter samma mönster som chromiumgrejen
class=wine har jag även kört runt.
för att refresha mellan varje bara trycker jag på en annan rad. man behöver väl inte reloada på nåt sätt? har även provat att logga in och ut på dom mest troliga för att se om det fungerade.
1. det ska väl aldrig vara mellanrum kring likhetstecknet?
2. kan det verkligen vara något ANNAT är det står i xprop? för den och grabgrejen i compiz ger bara samma sak som jag testat för fullt redan.
Jag sitter med nautilus tror jag? eller hur vet jag vad jag har? jag har iaf testat tills jag blöder typ sånt här:
class=Chromium
class = Chromium
class=Chromium-browser
class = Chromium-browser
class="Chromium-browser"
class = "Chromium-browser"
class=(Chromium-browser)
class = (Chromium-browser)
OCH med liten bokstav i början
class=firefox med stor och liten bokstav med och utan mellanrum
name=war3 samma sak
title="warcraft III" efter samma mönster som chromiumgrejen
class=wine har jag även kört runt.
för att refresha mellan varje bara trycker jag på en annan rad. man behöver väl inte reloada på nåt sätt? har även provat att logga in och ut på dom mest troliga för att se om det fungerade.