/m!rage
HakanS skrev:Utanför ämnet: Frågan är varför ni ens kör 64-bitarsversionen av Ubuntu?
ubuntu.com rekommenderar den INTE för dagligt skrivbordsarbete.
HakanS skrev:Utanför ämnet: Frågan är varför ni ens kör 64-bitarsversionen av Ubuntu?
Utanför ämnet: Nej jag använder bara min Ubuntuburk för avkoppling..... inget annat...HakanS skrev:Utanför ämnet: Frågan är varför ni ens kör 64-bitarsversionen av Ubuntu?
Utanför ämnet:HakanS skrev:Utanför ämnet: Frågan är varför ni ens kör 64-bitarsversionen av Ubuntu?
Nu har det slagit runt hos gossarna på Canonical. Vart har dom kläckt ur sig den dumheten?HakanS skrev:Utanför ämnet: Frågan är varför ni ens kör 64-bitarsversionen av Ubuntu?
Det låter som en bra idé, släng in ett 16-bit OS när du ändå håller på, det är ju äldre och stödet för det är ju så pass mycket bättre än 32-bit och speciellt 64-bit. Jag menar, 16-bit system kan väl adressera typ 64KB RAM? Vem behöver mer minne? Du kommer lätt få snabbaste och stabilaste datorn ever. Du kanske behöver köpa en "ny" dator, men det är ju en lätt uppoffring för att få ett stabilare system och det måste ju finnas ett brett utbud av program med.Pontus Öhman skrev:Skönt att jag inte är ensam då![]()
Är väl lite av en sjukdom att man kör 64 bitars efter Windowstiden där man är inpräntad att "FÖR att få ut mer än 4 GB minne samt tillgång till fler än 1 proc" så måste du köra 64 bitars![]()
Men blir väl till att blåsa om servern då =/
http://www.ubuntu.com/desktop/get-ubuntu/downloadHund skrev:Vart har dom kläckt ur sig den dumheten?
Utanför ämnet: Tur man vet vart man har dig dåHund skrev: Utanför ämnet: Inlägget kan innehålla spår av viss sarkasm.
Och mitt inlägg var inte riktat till dig. Det var till allmänheten och dess syn på x86-64 i allmänhet.Pontus Öhman skrev:Utanför ämnet: Tur man vet vart man har dig dåHund skrev: Utanför ämnet: Inlägget kan innehålla spår av viss sarkasm.
Innan denna tråd går förlorad in i en utanför-ämnet diskussion hurudvida det är rekommenderat att köra 64-bit Ubuntu eller ej, så föreslår jag att de som är intresserade av den frågan först tar del av lite information:HakanS skrev:http://www.ubuntu.com/desktop/get-ubuntu/downloadHund skrev:Vart har dom kläckt ur sig den dumheten?
Den diskussionen är totalt Off-Topic får tråden... däremot kan ju "Hund" posta svaret från Canonical varför Ubuntus paketerare inte paketerar ett instabilt testpaket från Adobe Labs....farmfield skrev: Så, Hund, du som är så kategorisk, kom nu med några bra argument för att köra 64-bitars Ubuntu.
.
Jo, men mycket roligare. Anmäler detta så vi får ämnet splittat i egen tråd.pun skrev:Den diskussionen är totalt Off-Topic får tråden...farmfield skrev:Så, Hund, du som är så kategorisk, kom nu med några bra argument för att köra 64-bitars Ubuntu.
.
fast det är iof en intressant diskussion det med...däremot kan ju "Hund" posta svaret från Canonical varför Ubuntus paketerare inte paketerar ett instabilt testpaket från Adobe Labs....
För att det är dagens processorarkitektur helt enkelt? Man installerar ju Ubuntu 10.04 för att den är nyast, du skulle ju aldrig installera Ubuntu 5.04?farmfield skrev:Frågan om 64- vs. 32.bitars Ubuntu är imo mycket intressantare än att bredbandskollen inte fungerar med alphan av senaste flash-pluggen, hehe...
Så, Hund, du som är så kategorisk, kom nu med några bra argument för att köra 64-bitars Ubuntu.
Själv kör jag det för att det känns modernare. Att jag för tillfället 'måste' för att jag sitter på en burk med AMD-cpu är egentligen inte relevant eftersom jag körde 64-bitars även på mina Intel-burkar innan...
Jag har inget bra svar på varför dom inte får tummen ur arslet. Men du kanske har bättre koll?pun skrev:Den diskussionen är totalt Off-Topic får tråden... däremot kan ju "Hund" posta svaret från Canonical varför Ubuntus paketerare inte paketerar ett instabilt testpaket från Adobe Labs....farmfield skrev: Så, Hund, du som är så kategorisk, kom nu med några bra argument för att köra 64-bitars Ubuntu.
.
Hehe, fast du får ju inte modernare processorarkitektur för att du installerar 64-bit OS...Hund skrev:För att det är dagens processorarkitektur helt enkelt? Man installerar ju Ubuntu 10.04 för att den är nyast, du skulle ju aldrig installera Ubuntu 5.04?