Adobe lägger ner planerna för Flex/Flash Builder för Linux

Nyheter i datorvärlden.
Användarvisningsbild
CryingFreeman
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Adobe lägger ner planerna för Flex/Flash Builder för Linux

Inlägg av CryingFreeman »

Det här var en komplett nyhet för mig eftersom jag inte ens visste att Adobe höll på med en alpha-version av Flex Builder/Flash Builder...

http://blogs.adobe.com/flex/2010/09/fle ... nding.html

Visste ni?

(Det här känns för övrigt lite som när Dell gick ut och sa att efterfrågan på Linuxdatorer var liten, när man självmant hade gömt undan allt på webbplatsen. Fast kanske är det bara jag som inte hängt med i nyhetsflödet.)
Registrera dig på våra lokala epostlistor
Användarvisningsbild
Kirill
Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS
Kontakt:

Re: Adobe lägger ner planerna för Flex/Flash Builder för Lin

Inlägg av Kirill »

Hmmmm....
Var mer än vad jag visste det :o
Webmaster för
Cracker.se Linux, IT-säkerhet, Mac & Boxee Box!

Mina guider
http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=19&t=56551
Användarvisningsbild
farmfield
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
Kontakt:

Re: Adobe lägger ner planerna för Flex/Flash Builder för Lin

Inlägg av farmfield »

Fast jag är rätt säker på att Adobe har en *nix-version av Photoshop, jag har sett det användas i *nix/Linux-miljö i 'behind the scenes'-material från ILM. Dock har jag inte hittat ett ord om det på nätet, men att vissa företag (spec. i Hollywood) har specialversioner av vissa program, det är det inget snack om. En massa utveckling av plugins o.s.v. för video/3D är ju specifikt för att lösa problem (eller förenkla) i post-production. Så att Photoshop finns i *nix-version känns inte som osannolikt.

Men - och hata mig inte nu - att Adobe inte ser GNU/Linux som en marknad för en kommersiell produkt, det fattar jag. I dagsläget så är det till 90% fortfarande ett entusiastsystem - bortsett från företagsmiljöer inom det administrativa (eller skolor) då.
Skriv svar

Återgå till "Nyheter"