IE9 fungerar bara på 1/3 av alla datorer...

..när det gäller Ubuntu, eller kanske något helt annat. Lite som "Ordet är fritt", men man måste följa de regler som gäller. Här är roligt, trevligt, mysigt och kanske man tar en kopp kaffe tillsammans!
Användarvisningsbild
farmfield
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
Kontakt:

IE9 fungerar bara på 1/3 av alla datorer...

Inlägg av farmfield »

LOL

Vista/Win7 är ett krav för IE9, så alla burkar med XP - alltså 1/3 av världens datorer - kommer inte kunna köra den... Hur kan man ens göra en sån miss..? :-X

http://www.idg.se/2.1085/1.340610/ie9s- ... urrenterna

Hur är det med FF4..? Har dom ens systemkrav..? Chrome..? Safari..? Holy moly... ::)
Användarvisningsbild
Konservburk

Re: IE9 fungerar bara på 1/3 av alla datorer...

Inlägg av Konservburk »

farmfield skrev:Hur är det med FF4..? Har dom ens systemkrav..?
Med FF2 upphörde stödet för win95.
Med FF3 upphörde stödet för win98/me.
Med FF4 ... :o
Användarvisningsbild
farmfield
Kontakt:

Inlägg av farmfield »

Fast imo Win2k & framåt är det ju NT-kernel så chansen är väl rätt stor att det skulle fungera på Win2k... Att det inte skulle fungera på XP, eh, den chansen är väl slim to none, hehe... ;)

En annan intressant sak är ju faktum att 2/3 av alla som sitter i Windows sitter i XP, ett snart 10 år gammalt OS... Och jag sitter och grämer mig att jag inte orkat uppgradera till 10.10, hehe...
Användarvisningsbild
ajja
Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS
Kontakt:

Inlägg av ajja »

Nu blir detta endast spekulation från min sida.
XP är som sagt ett något åldrat system som fått sin dödsruna skriven och ändrad ett par gånger nu, eftersom många användare inte vill byta ut mot nyare WinOS.

Många blev till och med så besvikna på Vista att de valde att nedgradera till XP och dessa användare kan mycket väl anse att Win7 är en lika dålig idé (rätt eller fel).

Så att MS levererar en ny version av IE (v9) redan innan vare sig version 7 eller 8 hunnit bli gamla (jämfört med IE6) kan kanske vara för att försöka att, en gång för alla bli av med så många som möjligt av de som använder XP.
Användarvisningsbild
Peetra
Kontakt:

Inlägg av Peetra »

Inbitna XP.användare gåt nog hellre över till FF än byter OS, tror jag.
Användarvisningsbild
gruble
Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS

Inlägg av gruble »

farmfield skrev:En annan intressant sak är ju faktum att 2/3 av alla som sitter i Windows sitter i XP, ett snart 10 år gammalt OS...
Tidsperpektiv kan vara intressant i backspegeln. Den nuvarande bensinmotorn konstruerades ca 1876 och dieselmotorn 1892.
Jag kan tänka mig den frustration en del kände i början av 1900-talet när inget nytt och renare kom i dess ställe.
posted from a silent usb, cf, sdhc, ssd or revodrive started pc. Ext2Fsd Project PC-BSD® PenDriveLinux UsbForum SSD review
Användarvisningsbild
pun
Utgåva: 23.04 Lunar Lobster

Inlägg av pun »

farmfield skrev:LOL

Vista/Win7 är ett krav för IE9, så alla burkar med XP - alltså 1/3 av världens datorer - kommer inte kunna köra den... Hur kan man ens göra en sån miss..? :-X
Alldeles utmärkt..... >:D

Då kommer det säkert fler som inte vill betala sura licenspengar till en blodsugare som MS..... 8)
fogerty4evr

Inlägg av fogerty4evr »

Det är ingen miss. M$ vill nog fösköka få bort Xp. Inte så lätt då vi människor är vanedjur.

Fast som jag ser det: Det är ju toppen! Ju Färre som använder IE, desto bättre :)

Synd bara att så många är insnöade på Skabbräven. Den börjar ju bli lika seg som IE. Och är förmodligen betydligt segare än IE9.
Skriv svar

Återgå till "Ubuntu Café"