Nya medlemmar

..när det gäller Ubuntu, eller kanske något helt annat. Lite som "Ordet är fritt", men man måste följa de regler som gäller. Här är roligt, trevligt, mysigt och kanske man tar en kopp kaffe tillsammans!
Okänd

Nya medlemmar

Inlägg av Okänd »

Kollade just, hur många nya registreringar vi hade dom senaste dagarna. Jag tycker det ökar......
Användarvisningsbild
Louie
Utgåva: 18.04 Bionic Beaver LTS
Kontakt:

SV: Nya medlemmar

Inlägg av Louie »

Vet inte riktigt om det har ökat lika mycket den senaste veckan, men visst är det fler som registrerat.
Ett väl utfört arbete ger en inre tillfredsställelse och är den grund var på samhället vilar.
Linuxuser - Fri webhosting åt folket!
IRC: Louie` @ #kurbitz freenode - Jabber: PM för jabber
Okänd

Inlägg av Okänd »

En sak är lite märklig tycker jag. Det dyker upp "Fritids Ubuntister" som tycks vara hur erfarna som helst. :D

Kanske folk som blivit sparkade och reggat sig på nytt?, eller troll?

Men visst har det kommit nya medlemmar ser jag.

:)
Användarvisningsbild
Louie
Utgåva: 18.04 Bionic Beaver LTS
Kontakt:

Inlägg av Louie »

DimensionX skrev: En sak är lite märklig tycker jag. Det dyker upp "Fritids Ubuntister" som tycks vara hur erfarna som helst. :D

Kanske folk som blivit sparkade och reggat sig på nytt?, eller troll?

Men visst har det kommit nya medlemmar ser jag.

Jag har många vänner som är extremt duktiga på Linux men som inte alls tycker om att posta någonting på forum. En del läser bara och skriver någon tråd då och då.

Olika från person till person :) Tycker inte att antalet poster tyder på hur duktig linuxanvändare det är.

MVH
Ett väl utfört arbete ger en inre tillfredsställelse och är den grund var på samhället vilar.
Linuxuser - Fri webhosting åt folket!
IRC: Louie` @ #kurbitz freenode - Jabber: PM för jabber
Okänd

Inlägg av Okänd »

Kanske vi också bör vara litet vaksamma på vad en del, absolut inte alla, av dessa nya medlemmar vill.
Dessvärre kan det ju vara så att ryktet om konflikten kan ha en viss dragningskraft på somliga.
Jag har sett åtminstone en som verkar ha som huvudsyfte att ifrågasätta det mesta.  :-\
Okänd

Inlägg av Okänd »

Hej!

Här är en utav de nya medlemmar som ni talar om här i tråden.
Jag är ingen "Fritids Ubuntister" ännu. Har heller ingen som helst erfarenhet/kunskaper ang Linux/Ubuntu m.m. Blev oerhört glad/intresserad då jag hittade hit till detta forum (som är på svenska dessutom) i tron om att detta VAR/ÄR ett Linux/Ubuntu forum där även sådana som jag (totalt okunnig) skulle kunna få en liten inblick/kunskaper m.m i detta Opreativsystem.

Men ack vad jag bedrog mig.
Tror bestämt att jag hamnade på fel forum. Det här verkar vara ett forum för en massa intriger m.m. Lekstuga/daghem kalla det vad ni vill.

Letar vidare efter ett seriöst forum som behandlar Linux/Ubuntu.

Tack för mig
MVH/Malou
Okänd

Inlägg av Okänd »

See?

Jag menade mer medlemmar som är nya, men ändå tycks vara veteraner (och troll)

Det går rätt enkelt att skapa flera konton här också förstår jag. ;)

Okänd

Inlägg av Okänd »

Sådär hade antagligenl ingen ny medlem skrivit. Och HADE någon det så hade jag svarat.......

Hej och välkommen till forumet Malou.

Visst är det lite stridigheter här just nu och det är något som förekommer på många forum världen över. Och jag har aldrig någonsin, på något forum hört någon ny medlem säga på det viset. Men visst har du rätt att ventilera dina åsikter.

ÄR du intresserad av Ubuntu så finns det en avdelning ovanför den här, som handlar om just det, fylld med kunniga personer som kan hjälpa dig. Om du inte vill så behöver du inte följa diskussionerna på de här forumen, för de handlar om annat än användandet av Ubuntu, just nu i alla fall. Så låt inte de här forumen hindra dig om du är intresserad av Ubuntu.

Vad som däremot borde bekymra dig är texten på förstasidan av Ubuntu Sverige.
Okänd

Inlägg av Okänd »

Grön Göling skrev: Kanske vi också bör vara litet vaksamma på vad en del, absolut inte alla, av dessa nya medlemmar vill.
Dessvärre kan det ju vara så att ryktet om konflikten kan ha en viss dragningskraft på somliga.
Jag har sett åtminstone en som verkar ha som huvudsyfte att ifrågasätta det mesta.  :-\
Därför mitt tråd.... ;D
Okänd

Inlägg av Okänd »

Little John skrev:
Grön Göling skrev: Kanske vi också bör vara litet vaksamma på vad en del, absolut inte alla, av dessa nya medlemmar vill.
Därför mitt tråd.... ;D
Hehe... jag skulle skicka in någon som svär som en borstbindare, någon annan
som ställer omöjliga frågor, plus något riktigt troll som muckar lite varstans....... osv... 

Hursomhelst så blir det ganska tydligt....enligt sebastean så fungerar forumet dåligt just nu..

8)
Okänd

Inlägg av Okänd »

Om vi kunde visa att vi klarar av att hålla forumet på en bra nivå UTAN "strikta forumregler" så vore det ju ett stort plus. Men räkna med troll.
enligt sebastean så fungerar forumet dåligt just nu..
Det vore ju en fördel om NÅGON av oss hade tillgång till adminpanelen. Eller i alla fall några moderators som kan flytta trådar etc.

Det var kanske DET han tänkte på. :P
Okänd

Inlägg av Okänd »

DimensionX skrev: Det vore ju en fördel om NÅGON av oss hade tillgång till adminpanelen. Eller i alla fall några moderators som kan flytta trådar etc.
Jo men den funktionen är inlåst i kontaktpersonbegreppet.

Inget att göra nåt åt... märker man nåt så är det bara att glida
förbi, provoceras någon så får väl det stå kvar huvudsaken är
att ingen går på provokationen.
Okänd

Inlägg av Okänd »

Som man brukar säga på engelska.

Don't feed the trolls.

look2

Inlägg av look2 »

Är alldeles ny på detta forum. Typ en vecka, och jag har inte sett något av dessa "stridigheter" som tas upp överallt. Verkar mest som att folk dissukterar dessa men lycklig som jag är så har jag inte sett några av dessa.

Vad är felet att man disskuterar nånting annat än just linux? Så länge man kanske inte pratar politik i hårvarudelen så är det väl ok? Har tolkat denna del av forumet som att man snackar om lite allt möjligt?

Eller skall detta vara ett helt strikt "data forum" där inget offtopic utanför datavärlden tas upp ?
http://stoppa-storebror.se/
http://stoppafralagen.nu/

server med Fiesty Fawn server edition
HP NC40xx Fiesty Fawn 8.10
HP Pavillion 9095ea Windows XP
Okänd

Inlägg av Okänd »

Vad är felet att man disskuterar nånting annat än just linux? Så länge man kanske inte pratar politik i hårvarudelen så är det väl ok?
Håller med. :)
Användarvisningsbild
danno
Utgåva: 14.04 Trusty Tahr LTS

Inlägg av danno »

Titlarna anger ju bara antal inlägg?
Jag har varit medlem sedan en liten stund innan nämnda bråk blossade upp,
har inte varit så aktiv i  skrivandet, och har därmed titeln ”Fritidsubuntuist”

Har ingen aning om ifall ni andra på forumet uppfattar mig som erfaren eller inte.
Skulle någon skulle vara intresserad,
kan jag nämna att jag ”lekt” med Linux sedan RedHat 5, -98,99 nån gång tror jag.
Då som de flesta andra, parallellt med Win.
Nu har jag sedan -04 enbart Linux hemma, Ubuntu sedan ett år ungefär, och innan dess Mandriva.
Har även skrotat jobbets Win-server, och ersatt med Ubuntu.

Jag har dock ingen erfarenhet av Linux i stora miljöer.

Innan jag hittade hit, hängde jag mycket på LinuxPortalen, men kände mig mer hemma i detta forum.

Här har jag läst en del, fått många tips/ideer av att läsa diverse trådar.

Att jag stannar kvar här beror mycket på att det faktiskt känns som att jag kan tillföra något.
Jag kan naturligtvis inte allt, men en hel del av det som de nya användarna nu har problem med,
har jag tagit mig igenom, och delar gärna med mig av det jag faktiskt kan.

GNU/Linux är det som förenar oss, och framför allt Ubuntu.
Här finns det inga ”olika”, Ställ en fråga i en tråd, så skall jag svara – om jag kan.

Jag har absolut ingenting emot andra ämnen, men fokus skall vara på Ubuntu.
Tillexempel finns en Sluta Snusa-Tråd, vilket för mig var mycket passande, eftersom jag just har slutat snusa.

Hur som helst:
Att det kommer hit nya medlemmar, som är ”guru's” är enligt mig bara bra.
Det ökar ju kvalitén på forumet, samt ökar chansen för oss som passerat det första nybörjarstadiet att också få bra hjälp.

Vi får hoppas att åtminstone flertalet av dessa nya medlemmar är seriösa.
Okänd

Inlägg av Okänd »

Roligt att du trivs här. :)

När jag sade "veteraner" så menade jag mer medlemmar som varit medlemmar i 2 dagar kanske men ändå visste allt om bråket och lade sig i på direkten.

Typ.......

*Oskar. Medlem sedan 25 jan - 2 gjorda inlägg*

- Och sen vill jag bara säga det att ledningen borde (bla bla bla) och Sebastians utspel... (bla bla bla)

;)
lundatok

Inlägg av lundatok »

*kliver upp på en kartong*
Nu får ni väl ändå ge er. Maken till skallgångsparanoia har jag inte varit med om sedan jag läste Brev från nollpunkten.

Det finns 1001 skäl till att inte ha 1 miljon inlägg på detta forumet men ändå ha en "utbildad" åsikt.

Men "pöbelns" "samurajer" (era ord. inte mina) kanske är lika fina i kanten som den omtalade Ubuntianska "högadeln" (återigen era ord...)?

Varför inte välkomna nya medlemmar med ett varmt leende istället för att blänga trumpet?

När jag reggade mig fick jag ett PM från er mest godhjärtade medlem. Lev upp till det, ni!
*kliver ner*
Senast redigerad av 1 lundatok, redigerad totalt 26 gånger.
Okänd

Inlägg av Okänd »

*Ställer mig på podiet*

Hrrmm

*tar en klunk vatten*

*tar till orda*

- Jag håller med föregående talare. Självklart skall man ha en trevlig attityd mot alla nya medlemmar så att de känner sig välkomna till forumet.

*rättar till micken*

- Jag bara tog upp den här saken därför att det blev ett flertal missförsånd. Och det är aldrig fel att tillrättalägga saker.

Okänd

Inlägg av Okänd »

*sparkar till på podiet, och harklar mig lite*

( Viskar lite försynt: Du får nog kliva ned från podiet ifall någon mer har nåt att tillägga. )
Skriv svar

Återgå till "Ubuntu Café"