En fråga !
- ele
- Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
- Kontakt:
En fråga !
En fråga är någon intresserad av en guide hur man bygger en android kernel,hojta till isf skall skriva en enkel (tror jag iaf) guide.
Re: En fråga !
Jag skulle tycka det vore intressant läsning. 

Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
- ele
- Kontakt:
Jag reser bort imorgon och kommer hem på söndag kväll igen,då sätter jag mig ner och knåpar ihop en (enkel ) guide .Hund skrev:Jag skulle tycka det vore intressant läsning.

- ele
- Kontakt:
Jadu du tyckte om mitt script för javasignering,detta slår ännu högre och jag förväntar mig riktigt bra kernels från dig sedanHund skrev:Vad har du nu lett mig in på.

Det är ju alltid kul att lära sig nya saker och det håller ju igång mina stackars hjärnceller.
Jag började ju med datorer ganska sent också, så jag har ju en del att ta igen med. 

- johanre
- Serveradmin
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Coolt! Men ... det finns ju iofs, t.ex. http://www.kandroid.org/android_pdk/build_system.html & http://www.cianer.com/androidg1/28-buil ... nel-imagesele skrev:En fråga är någon intresserad av en guide hur man bygger en android kernel,hojta till isf skall skriva en enkel (tror jag iaf) guide.
Du kanske tänker på något annat?
- Ulsak
det blir nästan oanständigt bra. "För bra" som Bossieman skulle sagt.ele skrev:En fråga är någon intresserad av en guide hur man bygger en android kernel,hojta till isf skall skriva en enkel (tror jag iaf) guide.
- ele
- Kontakt:
Den guiden du länkar till är inte självklar på något sett,den förklarar hur man bygger ett android system i det stora hela men inte något om själva kärnan,vilka kernelsources osv man skall använda och själva kompileringen mm.johanre skrev:Coolt! Men ... det finns ju iofs, t.ex. http://www.kandroid.org/android_pdk/build_system.html & http://www.cianer.com/androidg1/28-buil ... nel-imagesele skrev:En fråga är någon intresserad av en guide hur man bygger en android kernel,hojta till isf skall skriva en enkel (tror jag iaf) guide.
Du kanske tänker på något annat?
- johanre
- Serveradmin
OK, då ser jag fram emot vad du kan knåpa ihop. På tiden att jag satte mig in i det ordentligt - du kan kanske ge mig en knuff i rätt riktning!ele skrev:[Den guiden du länkar till är inte självklar på något sett,den förklarar hur man bygger ett android system i det stora hela men inte något om själva kärnan,vilka kernelsources osv man skall använda och själva kompileringen mm.

- farmfield
- Kontakt:
Hehe, Ele är ju en höjdare inom Android-världen numera, han blev ju 'världkändis' med sista 2.2-ROM'en till Hero och belastningen på testservern - där jag hade lånat ut space till Ele för ROM'en gick över bandbreddsgränsen på typ 2-3 dagar mot normala 20 dagar... 

>>> Dags att få ordning på bygget!? <<<
Om du behöver bandbredd kan jag nog ordna utrymme på min server. 

- farmfield
- Kontakt:
Jag har officiellt bara 2Gb men Binero säger att jag ändå går under Binero 2.0-avtalet med obegränsad bandbredd, så det är inget problem...Hund skrev:Om du behöver bandbredd kan jag nog ordna utrymme på min server.
Edit: Och jag kopplade att frågan var ställd till Ele, hehe, men ville tillägga att det ändå inte var en issue - inte längre iaf...
>>> Dags att få ordning på bygget!? <<<