Jag har ställts inför ett dilemma nu som jag hoppas ni kan hjälpa mej med.
Jag har en Xbox med ett SmartXX chip i. Med hjälp av det chippet och ett Windowsprogram som heter Remoteflasher kan jag starta en liten ftp-server på xboxen när allt annat har rasat.
Det är precis vad som har hänt nu nämligen, nåt knas med Xboxmediacenter så jag behöver skyffla in en ny.
Jag installerar och kör programmet genom Wine men programmet hittar inte min Xbox.
Programmet finns här:
http://www.smartxx.com/download/softwar ... her_v5.zip
Jag vill verkligen inte behöva installera Windows på datorn då jag har en hel del filer som är stora nog för att jag itne ska ha utrymme nånstans att göra backup. Installerar jag Windows ändå kommer jag inte gå tillbaka till Ubuntu. Att ha nån dualbootlösning är jag inte intresserad av.
Please help me, hjälp mej få igång remoteflasher genom wine.
Wine-bekymmer, Ubuntu-kris.
SV: Wine-bekymmer, Ubuntu-kris.
Kan inte hjälpa dig med wine eftersom jag aldrig kört det, men kanske vmware kan vara en lösning om du inte får det att fungera med wine. Då slipper du ialla fall dualboot
blogg @ Gargamel.NU
Jag har försökt installera vmware utan att lyckas tidigare, det höll på att pajja ihop hela burken. Varje gång jag skulle nstallera något annat så kom det upp frågor om vmware eftersom den installationen inte var korrekt och låg och störde.
Nu har jag iallafall fått igång programmet remoteflasher och det hittar min xbox men när jag ska flasha (egentligen lägger den bara in lite filer i xboxens ramminne) händer det inget.
Nu har jag iallafall fått igång programmet remoteflasher och det hittar min xbox men när jag ska flasha (egentligen lägger den bara in lite filer i xboxens ramminne) händer det inget.
Jag blev tvungen att installera Windows ändå, jag hittade en gammal disk som dög.
Nu till nästa problem, det är det jäkla skit-Ubuntu som krånglar. Allt detta jobb och denna frustration hela jäkla dan helt i onödan.
Nu är det jäkligt nära att Ubuntu flyger ut. Jag har inte gjort nånting med min samba-share.
Problemet är att det som ska streamas är ryckit som tusan. Men eftersom de flesta har läst den här tråden så blir jag väl tvungen att skapa en ny tråd om det nya problemet...
Jag inte gilla Ubuntu numera...det är för krångligt och oanvändarvänligt.
Nu till nästa problem, det är det jäkla skit-Ubuntu som krånglar. Allt detta jobb och denna frustration hela jäkla dan helt i onödan.
Nu är det jäkligt nära att Ubuntu flyger ut. Jag har inte gjort nånting med min samba-share.
Problemet är att det som ska streamas är ryckit som tusan. Men eftersom de flesta har läst den här tråden så blir jag väl tvungen att skapa en ny tråd om det nya problemet...
Jag inte gilla Ubuntu numera...det är för krångligt och oanvändarvänligt.