Grafikproblem
Grafikproblem
Har en Asus Notebook F5VL När jag försöker att installera Ubuntu 10.04 så flimrar det över hela skärmen. Har försökt både med cd och usb men samma resultat. Har letat efter eventuella uppgraderingar av grafikkortet men de verkar inte finnas några senare än de som datorn levererades med. Såg ett tidigare inlägg med likartat problem men kan inte hittta några tips. Jag är nybörjare men väldigt nöjd med installationen på min Netbook Asus EEE 901 GO
- CryingFreeman
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Re: Grafikproblem
Hej och välkommen till forumet! 
Har du ett ATI Radeon X2300-kort?

Har du ett ATI Radeon X2300-kort?
Registrera dig på våra lokala epostlistor
Hej
Ursäkta min dåliga återkoppling på din fråga, det var lite problem för mig att hitta grafikkortets namn men här är det ATI Mobility Radeon X2300 så det överenstämmer med vad du skrev.
B H
ANDERS
Ursäkta min dåliga återkoppling på din fråga, det var lite problem för mig att hitta grafikkortets namn men här är det ATI Mobility Radeon X2300 så det överenstämmer med vad du skrev.
B H
ANDERS
Grafikproblem
Hej igen!
Återkommer med samma inlägg som tidigare men med tillägg om att jag har ett grafikkort som heter ATI Mobility Radeon X2300.
(Mitt tidigare inlägg enl.följand Har en Asus Notebook F5VL När jag försöker att installera Ubuntu 10.04 så flimrar det över hela skärmen. Har försökt både med cd och usb men samma resultat. Har letat efter eventuella uppgraderingar av grafikkortet men de verkar inte finnas några senare än de som datorn levererades med. Såg ett tidigare inlägg med likartat problem men kan inte hittta några tips. Jag är nybörjare men väldigt nöjd med installationen på min Netbook Asus EEE 901 GO)
Med hopp om en lösning
Anders
Återkommer med samma inlägg som tidigare men med tillägg om att jag har ett grafikkort som heter ATI Mobility Radeon X2300.
(Mitt tidigare inlägg enl.följand Har en Asus Notebook F5VL När jag försöker att installera Ubuntu 10.04 så flimrar det över hela skärmen. Har försökt både med cd och usb men samma resultat. Har letat efter eventuella uppgraderingar av grafikkortet men de verkar inte finnas några senare än de som datorn levererades med. Såg ett tidigare inlägg med likartat problem men kan inte hittta några tips. Jag är nybörjare men väldigt nöjd med installationen på min Netbook Asus EEE 901 GO)
Med hopp om en lösning
Anders
- ronax
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Free your mind and your ass will follow.
Nej jag har inget liv för tillfället! Det är därför
jag sitter och spammar forum på nätterna
Nej jag har inget liv för tillfället! Det är därför
jag sitter och spammar forum på nätterna

Problemet löstes enkelt. Jag återinstallerade xp på den maskinen.