Har försökt rätta till det på olika sätt, bl a genom att starta i återställningsläge och städa upp därifrån, men när jag väljer »Reparera trasiga paket« händer ingenting förutom att datorn stanner vid »Ställer in firefox ...«, precis som ovan. Detta händer såväl på min stationär burk som på den bärbara, som bägge har 64-bitars Lucid installerat. När jag försöker kommer åt problemet via en terminal får jag följande resultat :Ställer in firefox (3.6.9~hg20100817r34537+nobinonly-0ubuntu1~umd2~lucid)
Några förslag på hur jag kan komma vidare ?...mhenriday@mhenriday-bordsdator:~$ sudo apt-get install -f
[sudo] password for mhenriday:
E: dpkg avbröts. Du måste manuellt köra "sudo dpkg --configure -a" för att rätta till problemet.
mhenriday@mhenriday-bordsdator:~$ sudo dpkg --configure -a
Ställer in firefox (3.6.9~hg20100817r34537+nobinonly-0ubuntu1~umd2~lucid) ...
Henri
PS : Borde naturligtvis nämna här att jag inte har något problem med att använda datorerna och att den version av Firefox (Namoroka) som laddas när jag klickar på ikonen är
Det är bara att det inte längre går att uppdatera burkarna....Mozilla/5.0 (X11; U; Linux x86_64; sv-SE; rv:1.9.2.9pre) Gecko/20100819 Ubuntu/10.04 (lucid) Namoroka/3.6.9pre GTB7.1
ds