Hej alla trevliga Ubuntare!
Som relativt nybliven Ubuntu-användare har jag försökt skaffa mig så mycket information som möjligt. Har även fått nybörjarhjälp på forumet, vilket jag givetvis är glad och tacksam för. I mitt sökande efter information på Nätet har jag dock träffat på några länkar där man hackar på varandra hit och dit. Ett exempel är fria-ubuntu-se. Jag förstår faktiskt inte detta. För att sprida information om Ubuntudistributionen borde väl alla sträva åt samma håll? Att visa omvärlden vilket förträffligt operativsystem detta är, och att man faktiskt inte behöver använda Windows. vilket dessvärre många tror.
Är jag ute å cyklar, eller...?
/Kjell H.
Söka information & Ställa bra frågor
-
- Utgåva: 18.04 Bionic Beaver LTS
- vulfgar
- ung forumnörd
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Re: Söka information & Ställa bra frågor
Diskussioner, även ganska häftiga sådana kan ju i många fall vara berikande på så sätt att dom hjälper till att belysa ett problem från olika håll. Tyvärr urartar det ibland till ren pajkastning och det är ju varken särskilt trevligt eller konstruktivt.
En sak jag är nyfiken på är hur du får in fria-ubuntu-se i det hela. Om den inte poppat upp igen (har inte hört talas om det) på ett nytt ställe så är det ett forum som användes tillfälligt i början av 2007 när vi hade ett stort bråk här och många var utstängda från detta forumet.
En sak jag är nyfiken på är hur du får in fria-ubuntu-se i det hela. Om den inte poppat upp igen (har inte hört talas om det) på ett nytt ställe så är det ett forum som användes tillfälligt i början av 2007 när vi hade ett stort bråk här och många var utstängda från detta forumet.
På internet vet ingen att du är en hund. ..... ~~~ ..... I'm a bitch! 

- johanre
- Serveradmin
Siten lever än.vulfgar skrev:En sak jag är nyfiken på är hur du får in fria-ubuntu-se i det hela. Om den inte poppat upp igen (har inte hört talas om det) på ett nytt ställe så är det ett forum som användes tillfälligt i början av 2007 när vi hade ett stort bråk här och många var utstängda från detta forumet.
-
- Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
Jag delar din uppfattning helt.....och det gör nog alla. Men det finns något motsägelse fullt med "friprogramvara"....den strävar inte åt samma håll....utan vid några uppenbara tillfällen.För att sprida information om Ubuntudistributionen borde väl alla sträva åt samma håll?
Men med den ständiga processen att finna den perfekta ledningen för det här formet vaska det fram något.
Nu är det val igen, var vänlig och se http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.p ... 21&start=0
- vulfgar
- ung forumnörd
Gör den?johanre skrev:Siten lever än.vulfgar skrev:En sak jag är nyfiken på är hur du får in fria-ubuntu-se i det hela. Om den inte poppat upp igen (har inte hört talas om det) på ett nytt ställe så är det ett forum som användes tillfälligt i början av 2007 när vi hade ett stort bråk här och många var utstängda från detta forumet.

Ahh, hittade den och detta inlägget:
Det stämmer bra det, innehållet är gammalt.Fria-ubuntu-se är inaktivt. Det är bara sparat för historiskt intresse över den stormiga tid som varit.
På internet vet ingen att du är en hund. ..... ~~~ ..... I'm a bitch!