pekplatta och tangentbord fungerar inte vid installation

Frågor om LiveCDn samt installation och uppgradering av Ubuntu och dess varianter
mbostrum
Utgåva: 14.04 Trusty Tahr LTS

pekplatta och tangentbord fungerar inte vid installation

Inlägg av mbostrum »

Försökte installera först Ubuntu 8.04 men kunde aldrig komma igång eftersom det inte gick att använda det inbyggda tangentbordet. Inte heller med ett trådlöst, usb-anslutet.

Med Ubuntu 10.04 gick det bättre. Det trådlösa tangentbordet och musen fungerade. Efter färdig installation startades datorn om men då var det omöjligt att få kontakt igen!

Datorn är en ny Acer 4625 laptop med en massa minne.

Vad göra? ???
Användarvisningsbild
CryingFreeman
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Re: pekplatta och tangentbord fungerar inte vid installation

Inlägg av CryingFreeman »

Välkommen till forumet! :)

Fungerade tangentbordet under hela installationsprocessen? Om du håller inne shift-knappen vid uppstart, kan du då få fram en bootmeny?

Välj i så fall att starta datorn i "felsäkert läge", eller vad det nu heter.. (jag har glömt bort vad det står)

Kolla om du kan använda något av tangentborden i det läget. Då har vi i alla fall kommit fram till om det är något fel på installationen eller inställningarna. :)
Registrera dig på våra lokala epostlistor
mbostrum
Utgåva: 14.04 Trusty Tahr LTS

Re: pekplatta och tangentbord fungerar inte vid installation

Inlägg av mbostrum »

Det externa tangentbordet (och musen) fungerade under hela installationen men inte efter omstart. Jag har aktiverat möjligheten att välja boot och det fungerar, men om jag väljer att boota W7 så hittas en mängd fel och om jag väljer ubuntu så fungerar inte något tangetbord (eller mus).
Skriv svar

Återgå till "Installation och uppgradering"