Bakgrund till konsolen

Varning! Det som diskuteras här är inte alltid enkelt och det kan hända att vissa installationer/modifieringar kan göra ditt system oanvändbart. Inget för nybörjare. Gör alltid backup av känslig data innan du experimenterar.
Kategoriregler
Varning! Det som diskuteras här är inte alltid enkelt och det kan hända att vissa installationer/modifieringar kan göra ditt system oanvändbart. Inget för nybörjare. Gör alltid backup av känslig data innan du experimenterar.
Alleinsora
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Kontakt:

Bakgrund till konsolen

Inlägg av Alleinsora »

Hej!

På min lilla stackars eee900 brukar jag inte starta X om jag inte måste. Skriva dokument och kod går ju lika bra (nästan bättre) utan en massa fönster. Därför hade det ju varit trevligt att få en bakgrundsbild till konsolen. Jag har en fullt fungerande frambuffer som jag både kan skriva till manuellt eller via mplayer kolla på film med. Kan även använda fbi för att kolla på bilder, så hårdvara och drivrutiner är det i alla fall inget problem med. Men jag har ingen aning om var jag ska börja för att få till detta.

Ergo:
Är det någon som vet hur man får en trevlig bakgrund på sin konsol?
Hur jag än gör så slutar det alltid med E17 på netbooken....
Användarvisningsbild
Hund
Kontakt:

Re: Bakgrund till konsolen

Inlägg av Hund »

Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
Alleinsora
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Kontakt:

Re: Bakgrund till konsolen

Inlägg av Alleinsora »

Tackar! Ska kolla in fbterm, men hade föredragit att ha bakgrunden redan vid inloggningen.
Hur jag än gör så slutar det alltid med E17 på netbooken....
Skriv svar

Återgå till "Experimentverkstad"