Hejsan. Har en gammal DEll med ubuntu och försöker få den att bli trådlös. Har testat Mandriva och deras trådlösa går igång på en gång. Har försökt med det mesta i Ubuntu 10.04 men inget får den att starta upp. Kommer till läget att trådlösa är aktiverat men sedan är det stopp. Ha nån en manual så vore jag tacksam annars får det bli mandriva.
MVH
/H
Trådlöst med D-link DWA-140
- Kirill
- Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS
- Kontakt:
Re: Trådlöst med D-link DWA-140
Dead-Link buggar gärnet både vad gäller nätverkskort till routrar under Ubuntu vilket är j*vligt tråkigt! Tro mig, jag försökte över 30 minuter att ansluta till min trådlösa Dead-Link router utan att lyckas och då använder jag rätt lösenord ocksåhortin skrev:Hejsan. Har en gammal DEll med ubuntu och försöker få den att bli trådlös. Har testat Mandriva och deras trådlösa går igång på en gång. Har försökt med det mesta i Ubuntu 10.04 men inget får den att starta upp. Kommer till läget att trådlösa är aktiverat men sedan är det stopp. Ha nån en manual så vore jag tacksam annars får det bli mandriva.
MVH
/H

Webmaster för
Cracker.se Linux, IT-säkerhet, Mac & Boxee Box!
Mina guider
http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=19&t=56551
Cracker.se Linux, IT-säkerhet, Mac & Boxee Box!
Mina guider
http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=19&t=56551
- mcNisse
- Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
Det är inte alla DLink kort som buggar, jag köpte en USB dongel där det fanns en pingvin på förpackningen. Den fungerade rakt av... Tog bara en halvsekund innan den var ingång från att jag satt i den
Har inte strulat alls.
Men just det här DWA-140 är ingen höjdare. Mycket problem med kortet som sitter i den...
Fungerar Mandriva kör det. Det finns ingen anledning att bli galen på ett kort om det fungerar under en annan dist.

Men just det här DWA-140 är ingen höjdare. Mycket problem med kortet som sitter i den...

Fungerar Mandriva kör det. Det finns ingen anledning att bli galen på ett kort om det fungerar under en annan dist.
- Ulsak
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
jättejobbigt och motsägelsefullt ämne det här med D-link. Själv vågar jag inte köpa nåt annat till mina linuxgrejer.