Compaq Presario 1200
Kategoriregler
I detta forum diskuterar vi Ubunturelaterade hårdvarufrågor. För allmänna frågor om (fysisk) hårdvara se:
Hårdvara som Hårdvara
I detta forum diskuterar vi Ubunturelaterade hårdvarufrågor. För allmänna frågor om (fysisk) hårdvara se:
Hårdvara som Hårdvara
Compaq Presario 1200
Jag håller på och försöka installera om Ubuntu på en gammal Compaq, det lustiga är att jag lyckades installera förut men efter några månader så fick han en vit skärmbild efter ett tag. Jag har försökt att installera om men det blir samma för mig efter ett tag, skärmbilden blir vit och det är ingen aktivtet på hårddisken.Jag har nu installerat Windows och det går men han vill gärna ha Ubuntu och jag har provat med olika Ubuntuversioner och dessutom Linuxmint men jag hinner inte bli klar förrän skärmen blir vit.
- P.Forsberg
- AVREGISTRERAD
- Utgåva: 23.04 Lunar Lobster
- Kontakt:
Re: Compaq Presario 1200
Jag tror att det är en fråga om hur mycket minne du har i datorn.
Hur mycket finns ?
LJ
Hur mycket finns ?
LJ
- CryingFreeman
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Alternate-skivan tar mycket mindre minne i anspråk vid installation och kräver inte grafisk miljö. Har du testat den?
http://se.releases.ubuntu.com/10.04/ubu ... e-i386.iso
Registrera dig på våra lokala epostlistor
Nu har jag inte datorn igång men jag tror att det är 64+128 mb i den.Little John skrev:Jag tror att det är en fråga om hur mycket minne du har i datorn.
Hur mycket finns ?
LJ
Jag har provat alla versioner av 10.04 och konstigt nog fick jag det att fungera första gången men sen den började krångla och visa en vit skärm så går det inte med version 10.04 och jag har testat med både den alternativa Xubuntu och vanliga ubuntu.Det verkar som datorn stänger av sig för när man startar upp den så vill den att man ska gå in i bios. Nu har jag 09.04 på den och det fungera fast jag har haft igång den en hel dag, ska det verkligen vara så stor skillnad mellan de olika versionerna.CryingFreeman skrev:Alternate-skivan tar mycket mindre minne i anspråk vid installation och kräver inte grafisk miljö. Har du testat den?
-
- Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS
Installerade Xubuntu 10.04 på en likadan i veckan. Inga problem. Använde mig av den nerladdade ISO filen från "Nerladdning" på denna sajt bränd på DVD (hade inga CD). Det enda var att det var något (vi vet inte vad) som gjorde att det tog ett par försök att få ethernetanslutningen att gå igång.
Oortodox generalist
1 x 20.04 Desktop, 2 x 18.04 Desktop, 2 x 18.04 Server
1 x 20.04 Desktop, 2 x 18.04 Desktop, 2 x 18.04 Server
Använder för tillfället crunchbang på den fungerar skapligt använder både trådlöst nätverkskort och Comvic surv och det funkar bra.viper skrev:Installerade Xubuntu 10.04 på en likadan i veckan. Inga problem. Använde mig av den nerladdade ISO filen från "Nerladdning" på denna sajt bränd på DVD (hade inga CD). Det enda var att det var något (vi vet inte vad) som gjorde att det tog ett par försök att få ethernetanslutningen att gå igång.