Återställa Firefox till default .css-filer[LÖST]

Mjukstarta här!
Kategoriregler
Läs följande innan du postar: http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=208&t=44692
Du får hjälp att komma igång med Ubuntu genom att välja en personlig fadder här: http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=110&t=8767
bullenovitch
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Återställa Firefox till default .css-filer[LÖST]

Inlägg av bullenovitch »

Hej!
Jag tror jag har strulat till det lite smått för mig. Jag har dom senaste dagarna fufflat runt lite med nya gtk-teman, och nu verkar det som mitt ff får lida av mina misstag :)

Ofta behöver man ändra lite i ff för att temat ska fungera som det är tänkt, och då har jag i detta fallet copy/paste'at ett temas userChrome.css och userContent.css -filer till min ~/.mozilla/firefox/yourprofile.default/chrome utan att ha gjort back-up på dom gamla filerna.
Problemet är nu att mina tabs i ff ser riktigt fula ut, även fast jag har avinstallerat ff via synaptic och ubuntu software center och nu har default-inställningar i ff.

Alltså. Hur gör jag för att ta bort FireFox helt och hållet, så även .css-filerna tas bort?
Senast redigerad av 1 bullenovitch, redigerad totalt 5 gånger.
Joker
Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS

Re: Återställa Firefox till default .css-filer

Inlägg av Joker »

Prova ta bort mappen ".mozilla" i din hemkatalog och starta FF igen.
bullenovitch
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Re: Återställa Firefox till default .css-filer

Inlägg av bullenovitch »

Joker skrev:Prova ta bort mappen ".mozilla" i din hemkatalog och starta FF igen.
Haha, grymt! Tack så mycket!
Nu kommer jag säkerligen fortsätta exprimentera med gtk-teman, så om det händer samma sak i fortsättningen, finns det då någon mer specifik fil man kan ta bort i mozilla-katalogen som åtgärdar problemet?
Joker
Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS

Re: Återställa Firefox till default .css-filer[LÖST]

Inlägg av Joker »

Det är bara prova sig fram, själv så har jag inte prova något. Brukar radera mappen till de flesta program som jag vill återskapa inställningarna på.
Skriv svar

Återgå till "För nybörjaren"