Hej!
Ubuntu är ju i många avseenden ett utmärkt OP-system och designen är utmärkt bra.
En del saker är fortfarande ett gissel för normalanvändaren. Varför löser man inte problemet med hårddiskåtkomst en gång för alla?
Detta med rättigheter hit o dit gör ju användarna totalt förvirrade och ofta återvänder de till Windows p.g. av detta.
Tog senast hem uppdateringar och till min glädje kunde jag nu använda mina hårddiskar. En kortvarig glädje, vid nästa uppstart var de åter onåbara. Problem av denna art är verkligen en "Akilleshäl" för Ubuntu.
När spelmöjligheterna når Windowsklass och allt övrigt trassel är undanröjt finns ingen anledning längre att använda Windows.
Kämpa på! En vacker dag är målet nått.
Hälsningar! Borodin
Hårddiskar
Re: Hårddiskar
Om du taggar ner och slutar gnälla kanske vi kan lösa det här. Vilken hårddisk handlar det om och vad är det för filsystem på den?
Re: Hårddiskar
Jag har en kompis och han tyckte från början att det där med rättigheter och lösenord var krångligt men nu verkar det som han har ändrat sig för han har barn med väldigt långa fingrar och nu är det bara bra att man kan skydda sina filer.