Hur ändra i profilen på det här forumet ? [LÖST]

Diskussion gällande forumet
Användarvisningsbild
d98rolb
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Hur ändra i profilen på det här forumet ? [LÖST]

Inlägg av d98rolb »

Det är säkert fel avdelning att posta på men det finns ju inget som handlar om funktion för själva forumet. Iaf jag kan inte ändra min profil, både Firefox och Chrome säger så här högst upp på sidan när jag vill ändra profilen:

[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions_profile_fields.php on line 812: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 4284: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3493)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 4286: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3493)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 4287: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3493)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 4288: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3493)

Dessutom kan man inte sätta version på sitt OS och detta krävs för att det ska lyckas. Så vem vet vem webmaster är och är han/hon medveten om problemet ? Jag skickar med en liten skärmdump också.
Bilagor
Ubuntudump.png
Ubuntudump.png (18.24 KiB) Visad 2435 gånger
Senast redigerad av 1 Peetra, redigerad totalt 2 gånger.
Anledning: löst
TicToc
Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS

Re: Hur ändra i profilen på det här forumet ?

Inlägg av TicToc »

Jag testade just och det fungerade för mig.
Användarvisningsbild
d98rolb

Inlägg av d98rolb »

Nu har jag provat på jobbdatorn på jobbet via remote desktop.
Hemma har jag XP & Ubuntu 10.04 med Firefox 3.6.8 och Chrome. På jobbet Windows 7 med Firefox 3.6.8. Alla 3 har exakt samma problem. Mycket märkligt att ingen annan har sett samma sak. Nu är väl beskrivningen på ens profil inte jättekritisk, men den är ju inte oväsentlig heller...
Användarvisningsbild
vulfgar
ung forumnörd

Inlägg av vulfgar »

Jag har inte heller något problem med att ändra i profilen.
På internet vet ingen att du är en hund. ..... ~~~ ..... I'm a bitch! 8)
Användarvisningsbild
Peetra
Kontakt:

Inlägg av Peetra »

Det är säkert fel avdelning att posta på men det finns ju inget som handlar om funktion för själva forumet.
Det ät just rätt avdelning. :)

Jag kanske ska hoppa i bilen och komma över för att se problemet IRL, vi bor praktiskt taget grannar ju! ;D

Jag skapade en testanvändare för att få till felet, men endera så beror det på att ditt konto har fått någe fnatt eller så är det något tillfäligt problem. Jag har lite svårt att tro att alla webbläsare sku ha samlat på sig gamla temporära filer åt dig, men du kan ju försöka med att tömma webbläsar-cache.

För nu, om det fortfarande inte fungerar, så kan du pm:a mig vad du vill ha för OS å version, så kan jag ändra det i din profil via administrationspanelen.

mvh Peetra.
Användarvisningsbild
Peetra
Kontakt:

Inlägg av Peetra »

Problemet är åtgärdat, det speciella profilfältet tog inte hänsyn till engelskspråkiga användare. Stort tack till tumba25 för hjälpen att hitta felet!
Användarvisningsbild
d98rolb

Re: Hur ändra i profilen på det här forumet ? [LÖST]

Inlägg av d98rolb »

Vad bra att ni fixade det! Kul att det finns Ubuntu användare så nära också :)

Mvh
Användarvisningsbild
Peetra
Kontakt:

Re: Hur ändra i profilen på det här forumet ? [LÖST]

Inlägg av Peetra »

Utanför ämnet: Kokkola är överlag ganska Ubuntu-vänligt har jag fått för mig. Finns åtminstone ett lågstadie där man har över 200 Ubuntu-maskiner. :D
Skriv svar

Återgå till "Forum"