Är Wubi alternativet för dig?
Kategoriregler
Här ligger de utförliga instruktionerna vi kan tänkas behöva. Leta här om du tex behöver installera nåt program eller sätta upp någon funktion. Starta inte trådar utan att ha ett svar.
Här ligger de utförliga instruktionerna vi kan tänkas behöva. Leta här om du tex behöver installera nåt program eller sätta upp någon funktion. Starta inte trådar utan att ha ett svar.
- Pink Panther
- Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
Är Wubi alternativet för dig?
Är du användare av en modern dator med hyfsat stor hårddisk och standard är Wubi alternativet för dig. Var inte rädd att testa. Det är inte svårt att testa och använda både Ubuntu och Windows på samma gång. Ett fel många gör är att de inte gör en liten service, ( rensning och defrag ) av Windows innan de installerar Ubuntu med Wubi. Se också till att ha ett hyfsat avinstallationsprogram, ( Uberstaller ) installerat om du är osäker. Varför? Vi gör det enkelt. Ubuntu installeras som ett vanligt program i Windows. Får du som användare problem med Ubuntu så av-installerar du bara Ubuntu i Windows som du gör med ett vanligt program. Varför skall avinstallationsprogram vara bra? Svaret är att om du av någon anledning vill testa igen med Wubi så gäller det att få bort allt gammalt av Wubi, annars funkar inte Wubi på nytt. Jag har läst om en del användare som har haft problem i vårt forum. Men jag har inte orkat svara. En ominstallation med Wubi är alltid den enklaste lösning. Det har hänt någon gång att jag fått gör som jag skriver ovan. Vid första försöket har något gått snett, anledningen okänd. Då har jag av-installerat Ubuntu/Wubi i Windows. Andra försöket brukar alltid gå bra. I stället för att ödsla tid på felsökning och frågor i forumet. Jag tycker att kunskaperna rörande Wubi överlag är dåligt ibland forumets deltagare.
http://wubi-installer.org/
//PP
http://wubi-installer.org/
//PP
Öppen källkod är min passion, mitt hjärta och min själ.
Linux Mint 18 Sarah
Linux Mint 18 Sarah
- mcNisse
Re: Är Wubi alternativet för dig?
Nej wubi är inget för mig!
- CryingFreeman
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Vad är det som är dåligt med kunskaperna om Wubi, enligt dig?Pink Panther skrev:Jag tycker att kunskaperna rörande Wubi överlag är dåligt ibland forumets deltagare.
Personligen tycker jag att det borde promotas mer eftersom det definitivt är ett av de enklare sätten att prova Ubuntu på.
Registrera dig på våra lokala epostlistor
- Pink Panther
Ett mycket kort svar. Allt! Många medlemmar som bidrar med hjälp i forumet vet knappt vad Wubi är eller fungerar. Men de känner till Virtualbox. Men ändå är förståelsen för hur Wubi fungerar dåligt och bristande. I mina ögon märkligt.CryingFreeman skrev:Vad är det som är dåligt med kunskaperna om Wubi, enligt dig?Pink Panther skrev:Jag tycker att kunskaperna rörande Wubi överlag är dåligt ibland forumets deltagare.
Personligen tycker jag att det borde promotas mer eftersom det definitivt är ett av de enklare sätten att prova Ubuntu på.
//PP
Linux Mint 18 Sarah
Linux Mint 18 Sarah
Det får mig osökt att tänka på en viss mans ord.Pink Panther skrev:Ett mycket kort svar. Allt! Många medlemmar som bidrar med hjälp i forumet vet knappt vad Wubi är eller fungerar. Men de känner till Virtualbox. Men ändå är förståelsen för hur Wubi fungerar dåligt och bristande. I mina ögon märkligt.CryingFreeman skrev:Vad är det som är dåligt med kunskaperna om Wubi, enligt dig?Pink Panther skrev:Jag tycker att kunskaperna rörande Wubi överlag är dåligt ibland forumets deltagare.
//PP
Pink Panther skrev:Så länge man inte själv bevisligen kan utföra ett bättre arbete/resultat, skall man tiga.
//PP
-
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Hej
Jag har installerat Ubuntu 10.04 me Wubi på min laptop och allt funkar perfect.
Har lite problem med mitt trådlösa nätverk, men annars är allt ok.
Det är enklare och snabbare att installera med wubi än en vanlig dualboot, som jag har på min stationära. och det märks annars ingen skillnad när man använder.
Rekommenderar Ubuntu/Wubi. På min laptop verkar det också ta mindre plats än en vanlig installation, (kan bero på hur det formaterades när jag försökte med dual boot)
Jag e ganska novis bakom skärmen men det var inga problem för mig.
Jag har installerat Ubuntu 10.04 me Wubi på min laptop och allt funkar perfect.
Har lite problem med mitt trådlösa nätverk, men annars är allt ok.
Det är enklare och snabbare att installera med wubi än en vanlig dualboot, som jag har på min stationära. och det märks annars ingen skillnad när man använder.
Rekommenderar Ubuntu/Wubi. På min laptop verkar det också ta mindre plats än en vanlig installation, (kan bero på hur det formaterades när jag försökte med dual boot)
Jag e ganska novis bakom skärmen men det var inga problem för mig.
- Pink Panther
"Det får mig osökt att tänka på en viss mans ord".TicToc skrev:Det får mig osökt att tänka på en viss mans ord.Pink Panther skrev:Ett mycket kort svar. Allt! Många medlemmar som bidrar med hjälp i forumet vet knappt vad Wubi är eller fungerar. Men de känner till Virtualbox. Men ändå är förståelsen för hur Wubi fungerar dåligt och bristande. I mina ögon märkligt.CryingFreeman skrev:Vad är det som är dåligt med kunskaperna om Wubi, enligt dig?Pink Panther skrev:Jag tycker att kunskaperna rörande Wubi överlag är dåligt ibland forumets deltagare.
//PPPink Panther skrev:Så länge man inte själv bevisligen kan utföra ett bättre arbete/resultat, skall man tiga.
//PP
Tackar jag blir så berörd av sådan beundran av mina kunskaper, "en viss mans ord".

Jag svarar med följande: "Den som avvisar lovord blir lovordad två gånger".
//PP
Linux Mint 18 Sarah
Linux Mint 18 Sarah
- Dockland
- AVREGISTRERAD
- Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS
Jag kör Wubi för fullt. 11.04. Funkar klocka!