Har sökt med ljus o lykta efter en lösning. Tyvärr verkar det som om ingen har haft eller har samma problem.
Allt fungerar utmärkt med skrivaren som är en multifunktionsskrivare, bläckstråle, förutom att allt som skrivs ut är förskjutet på papperet och beskärs i ovandel.
Med andra ord, en jätte marginal på botten av papperet och kapat ovantill.
Den enda gång det verkligen fungerar är när jag skriver ut sidor via Google Chrome (en artikel på DN.se med bild och text). Då är det inga problem.
Testade att öppna en bild via via webbläsaren och skriva ut den, men då uppstod samma problem.
Open Office, Gimp, Gedit, Acrobat Reader, Dokumentvisare, Bildvisare osv, i alla dessa program blir det förskjutet. När jag skriver ut en testsida från Ubuntu så blir även den förskjuten.
Skriver jag ut till pdf eller ps, så ser filerna bra ut (tills jag skriver ut dom på skrivaren).
Så nu är jag rådlös, har försökt söka på engelska sidor, men inte hittat något där heller (kan bero på att jag inte är så bra på att uttrycka problemet i engelska).
Det här problemet går verkligen över huvudet på mig.
Brother DCP560CN Förskjuten utskrift
- Patrik Storm
- Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS
- Kontakt:
- ZX Spectrum
- Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
Re: Brother DCP560CN Förskjuten utskrift
Hade samma problem en gång.
Testa att gå in i System/Administration och välj "Utskrifter". Där tar du bort befintlig skrivare och lägger till den igen. Sen ska det förhoppningsvis fungera.
Testa att gå in i System/Administration och välj "Utskrifter". Där tar du bort befintlig skrivare och lägger till den igen. Sen ska det förhoppningsvis fungera.
Jag vet vad jag vill, men vill inte det jag vet, men ändå vet jag ingenting och nu vet jag garanterat inte vad jag snackar om
- Patrik Storm
- Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS
- Kontakt:
Re: Brother DCP560CN Förskjuten utskrift
Nope, fungerar inte...
Konstigt skitfel som får en på dåligt humör
Konstigt skitfel som får en på dåligt humör