Nu har det gått över styr!

..när det gäller Ubuntu, eller kanske något helt annat. Lite som "Ordet är fritt", men man måste följa de regler som gäller. Här är roligt, trevligt, mysigt och kanske man tar en kopp kaffe tillsammans!
Toledomahn

Nu har det gått över styr!

Inlägg av Toledomahn »

Jag hänger inte längre med i utvecklingen, det fullkomligen bara sprutar ut nya distar och remixer. Jag klarar inte mera, det kommer MINST 1 remix eller 1 dist varje månad!!! Det är fucked för mig! Jag är lossed!!! Jag vill ju bara kunna gå in på Åhlens data avd. eller en dataspelsbutik och kunna KÖPA ett linuxspel som jag kör in i CD/DVD-spelaren och installerar och kör!!! HUR SVÅRT KAN DET VARA!!!??? Det är det ENDA jag vill!!! Men det som händer just nu är totalt vansinne! Kolla själva på Linuxtracker eller Distrowatch! Jag har INTE en chans att hänga med längre!

:'( :'( :'(
Tell me over and over and over again!:

http://www.youtube.com/watch?v=tWDVl-QgM7M
Användarvisningsbild
vulfgar
ung forumnörd
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Re: Nu har det gått över styr!

Inlägg av vulfgar »

Flyttade tråden till caféet, den passar bättre här.
På internet vet ingen att du är en hund. ..... ~~~ ..... I'm a bitch! 8)
Toledomahn

Inlägg av Toledomahn »

vulfgar skrev:Flyttade tråden till caféet, den passar bättre här.
Eftersom du var lite för snabb så missa du 1/3 av inlägget!

Flytta det också tack!

andol
Utgåva: 23.10 Mantic Minotaur

Inlägg av andol »

Förstår inte riktigt problemet. Om du tycker jag det är jobbigt med alla dessa nya distar och remixer, varför försöker du hålla koll på dem?

Sen så ser jag heller inte kopplingen mellan alla dessa nya distar samt möjligheten till att köpa spel. I regel är det inte samma personer som klistrar ihop dessa remixer som annars skulle konstruerat spel.
Toledomahn

Inlägg av Toledomahn »

Om jag sett det rätt på Linuxtracker och Distrowatch så är detta INGET mot vad ni kommer få uppleva om 2-3 år!!!

Det bara fullkomligen sprutar ut nya Distar och nya remixer hela tiden varje dag!!!

Ha ett bra liv och en bra framtid för det kommer bli snart bli 1000 ggr tuffare än vad det hitills varit!!!

JAG ÖNSKAR ER VERKLIGEN LYCKA TILL AV HELA MITT HJÄRTA!!!

Som egen guldmedlalj kan jag ju berömma mig själv med 1,5 miljoner seedade distar och remixer + alla Python, Perl och Ruby så nåt bra har jag ju gjort i alla fall!!!

YEAH ME!!!

GOOD BYE NOW!!!

Toledomahn

Inlägg av Toledomahn »

andol skrev:Förstår inte riktigt problemet. Om du tycker jag det är jobbigt med alla dessa nya distar och remixer, varför försöker du hålla koll på dem?

Sen så ser jag heller inte kopplingen mellan alla dessa nya distar samt möjligheten till att köpa spel. I regel är det inte samma personer som klistrar ihop dessa remixer som annars skulle konstruerat spel.
HAHA, det är väl klart man ska hålla koll på andra! Det kallas konkurrens!
Men nu är det för mycket för vem som helst att hålla koll på!!!

Toledomahn

Inlägg av Toledomahn »

Jag ville helt enkelt att Linux skulle krossa Microsoft precis som Microsoft krossade Amigan men jag var INTE beredd på 2, 4 miljarder distar och 2,4 miljarder remixer!

Det är lite vääääl "OVER MY HEAD"!

Jag har tagit mig vatten över huvudet!!!

Användarvisningsbild
Peetra
Kontakt:

Inlägg av Peetra »

Alla vill ge ut sina egna distar och remixs, det är väl inte så konstigt? Det är ju en del av charmen med Open Source! :glad:
Xcore

Inlägg av Xcore »

Peetra skrev:Alla vill ge ut sina egna distar och remixs, det är väl inte så konstigt? Det är ju en del av charmen med Open Source! :glad:
Och sen krigar de med varandra dessutom? :o

Det blir fler småkrig mellan olika distar än vad det finns mygg i skogen i slutändan.

Tänk om MS ger ut 580 olika utgåvor av Windows?

Nej, det håller inte.
Christian Johansson

Inlägg av Christian Johansson »

Själv kör jag vidare med Ubuntu och är nöjd med det så det bekymrar mig inte att det finns en zillion andra distar också.
Användarvisningsbild
Ulsak

Inlägg av Ulsak »

ok, fram med bevis för det, tack. Dessutom gör du en logisk kullerbytta.
Den som för krig mot något är de som som hävdar att källkod är intellektuell egendom. Men Open Source betyder öppen källkod, vilket innebär att alla gränser är redan öppna, det finns inget att kriga om.

"All your base belong to us, resistance is futile"
Användarvisningsbild
ajja
Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS
Kontakt:

Inlägg av ajja »

Kvittar hur många olika linuxdistar det anses finnas enligt Distrowatch.
I grund och botten finns det egentligen bara en handfull ca. fyra stycken som är olika.
Och vill man vara än mer petig, så är dessa fyra bara en och samma kärna med olika pakethanterare/skrivbordmiljöer/hanterare med eller utan sudo etc, inget annat.

Att det finns en massa olika varianter beror nog på att det är roligt att bygga själv http://www.linuxfromscratch.org/

Och det enda krig som finns är det heliga kriget Vi vs Emacs ;-)
Christian Johansson

Inlägg av Christian Johansson »

ajja skrev: ...
Och det enda krig som finns är det heliga kriget Vi vs Emacs ;-)
Själv är jag neutral i det kriget och använder gedit :) .
Användarvisningsbild
Peetra
Kontakt:

Inlägg av Peetra »

Jädrans pet med å installera komodo Edit, så nu just har jag bara gedit på desktopen, jag med.
Xcore

Inlägg av Xcore »

Ulsak skrev:
ok, fram med bevis för det, tack. Dessutom gör du en logisk kullerbytta.
Den som för krig mot något är de som som hävdar att källkod är intellektuell egendom. Men Open Source betyder öppen källkod, vilket innebär att alla gränser är redan öppna, det finns inget att kriga om.

"All your base belong to us, resistance is futile"
Räcker med en kort mening.

"Min dist är bättre än din"

Det har vi sett åtskilliga exempel på, eller hur. ;)

Varför skulle Mandriva rekommendera Red Hat? Eller varför skulle Suse rekommendera Debian?
Användarvisningsbild
Ulsak

Inlägg av Ulsak »

det är möjligt att man kan tolka det som ett krig om man den läggningen.
och så vore fallet är det ett krig där alla vinner.
Användarvisningsbild
vulfgar
ung forumnörd

Inlägg av vulfgar »

Ulsak skrev:det är möjligt att man kan tolka det som ett krig om man den läggningen.
+1 :)
På internet vet ingen att du är en hund. ..... ~~~ ..... I'm a bitch! 8)
Xcore

Inlägg av Xcore »

Ulsak skrev:det är möjligt att man kan tolka det som ett krig om man den läggningen.
Av mig får du ingen +1 utan en åsikt istället. ;) :)

Skall vi vara lite kritiska kan vi säga både ock.

Man vinner i den meningen att det skapar mångfald och att kvaliteten höjs. Man förlorar i den meningen att man slösar energi på att konkurrera med varandra istället för ett helt annat system. Då vore en enda dist att föredra där alla vore 100% enade att marknadsföra precis samma sak och där förvirringen skulle minimeras genom en enda dist. Som i Apples fall där de ger MS en riktigt bra match så här långt.
Användarvisningsbild
Grus74
Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS

Inlägg av Grus74 »

Kan bara flika in att, som nybörjare, upplever jag det väldigt stressande att bli så totalt översköljd av nya uppdateringar, distros, remixar osv osv. Personligen tycker jag det är jobbigt nog att Ubuntu uppdateras en gång i halvåret, bara det tycker jag är för ofta. Och då har vi inte ens börjat prata om alla program, paket å annat.

Men det är ju ingen som tvingar mig att hålla koll heller, sant. Men det ligger å andra sidan lite i människans natur att vara nyfiken och i dagens läge är det svårt att stänga ute mediabruset. Desutom är iaf jag orolig att framstå som någon bakåtsträvande surgubbe som sitter ensam i min stuga och vägrar acceptera utveckling.

Det blir en balansgång som allt annat. Jag har valt en distro (Ubuntu) och kör på den. Jag har bestämt att inte uppdatera till varje ny version av Ubuntu utan kör på varannan dvs en gång om året. Jag har stängt ner en del bloggar och nyhetssiter i min rss-läsare och mer fokuserat på ställen (som här) där jag kan få hjälp osv.

Det positiva i det här är ju att jag faktiskt har ett eget val. Jag kan skräddarsy det hela till något som passar mig vilket är mycket svårt med alla andra system. Så, jag är nöjd men stressad :)
“A computer lets you make more mistakes faster than any invention in human history - with the possible exceptions of handguns and tequila”
- Mitch Ratcliffe
Användarvisningsbild
farmfield
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
Kontakt:

Inlägg av farmfield »

Håller med Grus... Dom kunde gott hålla 12 månaders cykel och lägga mer fokus på att all shoit fungerar - strulet med det grafiska nu i början när 10.04 släpptes är imo oacceptabelt...
Skriv svar

Återgå till "Ubuntu Café"