Kan bara flika in att, som nybörjare, upplever jag det väldigt stressande att bli så totalt översköljd av nya uppdateringar, distros, remixar osv osv. Personligen tycker jag det är jobbigt nog att Ubuntu uppdateras en gång i halvåret, bara det tycker jag är för ofta. Och då har vi inte ens börjat prata om alla program, paket å annat.
Men det är ju ingen som tvingar mig att hålla koll heller, sant. Men det ligger å andra sidan lite i människans natur att vara nyfiken och i dagens läge är det svårt att stänga ute mediabruset. Desutom är iaf jag orolig att framstå som någon bakåtsträvande surgubbe som sitter ensam i min stuga och vägrar acceptera utveckling.
Det blir en balansgång som allt annat. Jag har valt en distro (Ubuntu) och kör på den. Jag har bestämt att inte uppdatera till varje ny version av Ubuntu utan kör på varannan dvs en gång om året. Jag har stängt ner en del bloggar och nyhetssiter i min rss-läsare och mer fokuserat på ställen (som här) där jag kan få hjälp osv.
Det positiva i det här är ju att jag faktiskt har ett eget val. Jag kan skräddarsy det hela till något som passar mig vilket är mycket svårt med alla andra system. Så, jag är nöjd men stressad