Jag heter Pontus Öhman och läser just nu till certifierad system- och nätverkstekniker och är helt klar våren 2011. Man kan väl lätt säga att jag har gjort en raketkarriär när det kommer till F/OSS, från att 2009 lite smått lekt med Ubuntu till att idag 2010 sitta som admin för Ubuntu Sverige och även Meego Sweden och nu även kandiderar för TC visar bara att jag brinner för F/OSS och framförallt Ubuntu.
Utöver detta så sitter jag med i utvecklingsgruppen för Wordpress Sverige samt driftar Nordens största forum för Hundkojor (bilen då).
Det jag kommer att göra om jag blir invald som TC är:
* Jobba hårdare för att få bukt på Microsoftskatten (Än jag redan gör)
* Driva frågan varför storföretag, statliga myndigheter och banker tvingar oss användare att piratkopiera för att kunna nyttja deras tjänster.
* Sjösätta ett projekt jag jobbat på under 2 månaders tid om Ubuntu & F/OSS.
* Jobba ihop med CF gällande Fritis.se (Vilket jag redan tackat ja till)
* Flytta över 2 domäner som är kopplade till Svenska Linuxföreningen till mig själv då dessa aldrig lyckas få tummen ur och kunna sjösätta dem.
Tillägg 12 aug
* Sprida kunskapen om Bugg #1 och vad vi kan göra åt detta.
* Städa upp bland bloggarna så att endast uppdaterade finns där.
* Rycka upp vår kanal på youtube.com.
* Stänga ner Wikin och sätta den som read only.
* Utse "ubuntuvänliga" banker, 24-timmarsmyndigheter osv som ett resultat av mina efterforskningar.
Edit: Projektet är redan sjösatt http://www.id-10-t.se
Är det något så är det bara att fråga och jag ska svara så ärligt jag kan! Då vissa här vet att jag både är rakryggad, hård men rättvist!
Tillägg 11 aug:
Bugg #1 är något jag ABSOLUT inte kommer kräva att någon annan tar sig an. Varken ny medlem eller någon som hängt här sen urminnes tider.
Jag personligen kommer stå med mitt namn samt Ubuntu Sverige som undertecknad när jag officiellt går ut om jag blir invald som TC då det gäller pressen. Både när det gäller debattartiklar eller intervjuer!!
När det gäller bankerna och 24-timmarsmyndigheterna så är det något jag gör för ALLA som använder Ubuntu dagligen. Inte enbart för mig själv, utan jag jobbar stenhårt för att alla oberoende av val av OS ska ha möjlighet att få nyttja samhällsresurser som det är tänkta att användas.
De TeamLeaders som jag endast kommer kunna samarbeta med är CF och FF... De delar mina uppfattningar vad gäller Ubuntu Sverige rakt ut. Och jag vet att vi snabbt kan få fram våra mål på mycket kort tid.
Hälsningar
Pontus