Kanske ett snyggt Mac-tema eller liknande?..

Men hur gör jag? Är ganska novis på Linux, än så länge.
Någon som har en enkel guide att följa?....
Du kan besöka sajten http://gnome-look.org och välja teman för GTK 2.X (sortera t.ex. efter mest nedladdade eller högst betygsatta).maglag skrev:Gillade inte layouten på ubuntu 10.04. Hade 9.1 tidigare och vande mig ganska snabbt med den... Hur ändrar jag utseende på skärmen? Vill få bort menyerna som ligger på skrivbordet?
Kanske ett snyggt Mac-tema eller liknande?..
NU har det aldrig funnits någon Ubuntu 9.1 vad jag vet, däremot en Ubuntu 9.10. Kanske den du menar? 9.10 betyder 2009 oktober och det var alltså i oktober 2009 den släpptes, därav versionsnumret. 10.04 betyder alltså att versionen släpptes i april 2010. Enkelt och elegant… Antar att det i alla fall var Ubuntu 9.10 som du syftade på.maglag skrev:Gillade inte layouten på ubuntu 10.04. Hade 9.1 tidigare och vande mig ganska snabbt med den...
Nu blir jag konfunderad. Menyer på skrivbordet? Jag har då inga menyer på mitt skrivbord och jag har haft Ubuntu 10.04 ett bra tag nu.maglag skrev:Hur ändrar jag utseende på skärmen? Vill få bort menyerna som ligger på skrivbordet?
Mac-tema vet jag inte om jag kan tipsa om, men själv använder jag Emerald som fönsterdekorator istället för… vad är det den andra heter? Metacity? Så jag kan ställa in det mesta när det gäller fönster i alla fall. Genomskinlighet, färger, knappars placering i titelraden och så vidare.maglag skrev:Kanske ett snyggt Mac-tema eller liknande?..