Ändra valperiod

Synpunkter, projekt och allt annat som har med Ubuntu Sverige att göra.
Användarvisningsbild
ZX Spectrum
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar

Ändra valperiod

Inlägg av ZX Spectrum »

Var det så bra att lägga ett sådant här viktigt val i semestertider?
Bild
Jag vet vad jag vill, men vill inte det jag vet, men ändå vet jag ingenting och nu vet jag garanterat inte vad jag snackar om
Användarvisningsbild
vulfgar
ung forumnörd
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Re: Nominering av Team Leader och Team Contact

Inlägg av vulfgar »

ZX Spectrum skrev:Var det så bra att lägga ett sådant här viktigt val i semestertider?
När det gäller tidpunkten har vi, tyvärr, inget val, det är 1 september som ska gälla för tillträde, jag har kollat bakåt i lite trådar. Det är anledningen till att jag lägger ut infon redan nu, det är ju trots allt mer än en månad kvar tills själva valet börjar och det pågår sedan under 2 veckor.
På internet vet ingen att du är en hund. ..... ~~~ ..... I'm a bitch! 8)
Användarvisningsbild
ZX Spectrum

Inlägg av ZX Spectrum »

Hade varit bra om vi ändrade i stadgarna i framtiden så inga hinder är i vägen, typ val vår och höst istället för sommar och vinter. Jag får väl lämna motion om detta på ett eller annat sätt?!?
Bild
Jag vet vad jag vill, men vill inte det jag vet, men ändå vet jag ingenting och nu vet jag garanterat inte vad jag snackar om
Användarvisningsbild
vulfgar
ung forumnörd

Inlägg av vulfgar »

ZX Spectrum skrev:Hade varit bra om vi ändrade i stadgarna i framtiden så inga hinder är i vägen, typ val vår och höst istället för sommar och vinter. Jag får väl lämna motion om detta på ett eller annat sätt?!?
Bra ide!

Det vore ju bra om vi tex under hösten kunde fixa en omröstning där vi förlänger perioden en månad tillfälligt för dom som väljs till den 1 mars att gälla fram till 1 oktober. Då kan vi ju ha perioder 1 april - 1 oktober och tvärtom.

Eller med tanke på release-släpp kanske vi istället skulle ha perioden 1 maj - 1 november och tvärtom? (Då blir ju den tillfälliga förlängningen istället 2 månader.)

Edit: Delade från denna tråden http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=22&t=49379
Användarvisningsbild
ZX Spectrum

Re: Ändra valperiod

Inlägg av ZX Spectrum »

1 maj och 1 november låter som bra valperioder.
Bild
Användarvisningsbild
Konservburk

Inlägg av Konservburk »

vulfgar skrev:Det vore ju bra om vi tex under hösten kunde fixa en omröstning där vi förlänger perioden en månad tillfälligt för dom som väljs till den 1 mars att gälla fram till 1 oktober. Då kan vi ju ha perioder 1 april - 1 oktober och tvärtom.
Finns det något hinder för att vi redan innan valet klargör att de som blir valda ska sitta 8 månader istället för 6? Så att det inte blir några överraskningar i efterhand, vare sig för de valda eller för de som väljer.
Användarvisningsbild
Konservburk

Inlägg av Konservburk »

ZX Spectrum skrev:1 maj och 1 november låter som bra valperioder.
Det är väl precis direkt efter nya ubuntu-versioner släpps? Är det olämpligt eller är det kanske till och med riktigt bra?
Användarvisningsbild
ZX Spectrum

Inlägg av ZX Spectrum »

Konservburk skrev:
Det är väl precis direkt efter nya ubuntu-versioner släpps? Är det olämpligt eller är det kanske till och med riktigt bra?
Eller så kan man tänka sig 1 april och 1 oktober så har man en nyvald TL inför releasefesterna? Kanske denna TL kan komma med lite förslag inför dessa fester för att göra dom mer attraktiva.
Bild
Användarvisningsbild
P.Forsberg
AVREGISTRERAD
Utgåva: 23.04 Lunar Lobster
Kontakt:

Inlägg av P.Forsberg »

ZX Spectrum skrev:
Konservburk skrev:
Eller så kan man tänka sig 1 april och 1 oktober så har man en nyvald TL inför releasefesterna? Kanske denna TL kan komma med lite förslag inför dessa fester för att göra dom mer attraktiva.
Det är en bra idé tycker jag.
Användarvisningsbild
CryingFreeman

Inlägg av CryingFreeman »

ZX Spectrum skrev:
Konservburk skrev:
tycker att ditt första förslag på 1 maj och 1 oktober var bättre. Då har man ju ett helt halvår på sig för att förbereda releaseträffarna. Annars har man bara en månad...

Utanför ämnet: Vi har redan börjat med höstens förberedelser, för övrigt. På torsdag är det möte igen.
HakanS
Global Moderator

Inlägg av HakanS »

CryingFreeman skrev:tycker att ditt första förslag på 1 maj och 1 oktober var bättre.[/ot]
Du menar väl 1 maj och 1 november?
I så fall håller jag med dig om att det är de bästa tiderna.
ZX Spectrum skrev:Kanske denna TL kan komma med lite förslag inför dessa fester för att göra dom mer attraktiva.
Förslag till releasefester kan man ju komma med utan att man är TL.
Användarvisningsbild
Ulsak

Inlägg av Ulsak »

Förslag till releasefester kan man ju komma med utan att man är TL.
+1
det är ett av mina mål!
Användarvisningsbild
ZX Spectrum

Inlägg av ZX Spectrum »

Nåväl, för egen del spelar det inte någon roll om det är oktober eller november, bara vi slipper ha val som kolliderar med semestrar.
Bild
Användarvisningsbild
vulfgar
ung forumnörd

Inlägg av vulfgar »

Hmm, jag kan ju lägga till detta i nomineringsinfon, att det just vid detta tillfället gäller 8 månader för att få valperioder 1 maj - 1 november och tvärtom.

Någon protest mot detta? Ser jag ingen protest innan veckan är slut så kör vi på detta då. För säkerhets skull kan jag lägga till en extra omröstning om detta i samband med valet, om att man godkänner en sån lösning, så att vi slipper ev diskussion om detta i efterhand.
Användarvisningsbild
P.Forsberg
AVREGISTRERAD
Kontakt:

Inlägg av P.Forsberg »

Inte en omröstning till. Jag anser att det är självklart att ändra på perioden. Alla borde förstå det.
HakanS
Global Moderator

Inlägg av HakanS »

vulfgar skrev:För säkerhets skull kan jag lägga till en extra omröstning om detta i samband med valet, om att man godkänner en sån lösning, så att vi slipper ev diskussion om detta i efterhand.
Låter bra. Det är kanske lika bra att starta denna omröstning redan nu?
TicToc
Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS

Inlägg av TicToc »

HakanS skrev:
vulfgar skrev:För säkerhets skull kan jag lägga till en extra omröstning om detta i samband med valet, om att man godkänner en sån lösning, så att vi slipper ev diskussion om detta i efterhand.
Låter bra. Det är kanske lika bra att starta denna omröstning redan nu?
En omröstning i semestertider, hur menar du nu ??? :P
HakanS
Global Moderator

Inlägg av HakanS »

TicToc skrev:En omröstning i semestertider, hur menar du nu ??? :P
Den kan ju pågå till 31/8.
Användarvisningsbild
ZX Spectrum

Inlägg av ZX Spectrum »

Jag har svårt att tro att någon tar illa upp om vi ändrar valperioden till vår-höst istället för sommar-vinter. Tror verkligen inte att en omröstning behövs för detta.
Mer diskussion om det ska vara oktober eller november och för min del spelar det ingen roll för ingen av dessa månader är vanliga semestermånader.
Bild
Användarvisningsbild
vulfgar
ung forumnörd

Inlägg av vulfgar »

Det finns alltid någon som anser att det behövs en omröstning. Om någon finner omröstningen onödig så är det bara att låta bli att rösta. ;)

Jag funderade på att starta en omröstning om detta redan nu, men eftersom en del medlemmar lätt blir "omröstningströtta" tror jag det är bättre att köra samtliga på en gång, att inte dra ut på det under för lång tid.

Om det går tänker jag försöka införliva denna omröstning med valet, men jag är tveksam till att det är möjligt att göra på ett bra sätt.
Skriv svar

Återgå till "Ubuntu Sverige"