Ändra valperiod
- ZX Spectrum
- Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
Ändra valperiod
Var det så bra att lägga ett sådant här viktigt val i semestertider?
Jag vet vad jag vill, men vill inte det jag vet, men ändå vet jag ingenting och nu vet jag garanterat inte vad jag snackar om
- vulfgar
- ung forumnörd
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Re: Nominering av Team Leader och Team Contact
När det gäller tidpunkten har vi, tyvärr, inget val, det är 1 september som ska gälla för tillträde, jag har kollat bakåt i lite trådar. Det är anledningen till att jag lägger ut infon redan nu, det är ju trots allt mer än en månad kvar tills själva valet börjar och det pågår sedan under 2 veckor.ZX Spectrum skrev:Var det så bra att lägga ett sådant här viktigt val i semestertider?
På internet vet ingen att du är en hund. ..... ~~~ ..... I'm a bitch! 

- ZX Spectrum
Hade varit bra om vi ändrade i stadgarna i framtiden så inga hinder är i vägen, typ val vår och höst istället för sommar och vinter. Jag får väl lämna motion om detta på ett eller annat sätt?!?
Jag vet vad jag vill, men vill inte det jag vet, men ändå vet jag ingenting och nu vet jag garanterat inte vad jag snackar om
- vulfgar
- ung forumnörd
Bra ide!ZX Spectrum skrev:Hade varit bra om vi ändrade i stadgarna i framtiden så inga hinder är i vägen, typ val vår och höst istället för sommar och vinter. Jag får väl lämna motion om detta på ett eller annat sätt?!?
Det vore ju bra om vi tex under hösten kunde fixa en omröstning där vi förlänger perioden en månad tillfälligt för dom som väljs till den 1 mars att gälla fram till 1 oktober. Då kan vi ju ha perioder 1 april - 1 oktober och tvärtom.
Eller med tanke på release-släpp kanske vi istället skulle ha perioden 1 maj - 1 november och tvärtom? (Då blir ju den tillfälliga förlängningen istället 2 månader.)
Edit: Delade från denna tråden http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=22&t=49379

- ZX Spectrum
Re: Ändra valperiod
1 maj och 1 november låter som bra valperioder.
- Konservburk
Finns det något hinder för att vi redan innan valet klargör att de som blir valda ska sitta 8 månader istället för 6? Så att det inte blir några överraskningar i efterhand, vare sig för de valda eller för de som väljer.vulfgar skrev:Det vore ju bra om vi tex under hösten kunde fixa en omröstning där vi förlänger perioden en månad tillfälligt för dom som väljs till den 1 mars att gälla fram till 1 oktober. Då kan vi ju ha perioder 1 april - 1 oktober och tvärtom.
- Konservburk
Det är väl precis direkt efter nya ubuntu-versioner släpps? Är det olämpligt eller är det kanske till och med riktigt bra?ZX Spectrum skrev:1 maj och 1 november låter som bra valperioder.
- ZX Spectrum
Eller så kan man tänka sig 1 april och 1 oktober så har man en nyvald TL inför releasefesterna? Kanske denna TL kan komma med lite förslag inför dessa fester för att göra dom mer attraktiva.Konservburk skrev:Det är väl precis direkt efter nya ubuntu-versioner släpps? Är det olämpligt eller är det kanske till och med riktigt bra?ZX Spectrum skrev:1 maj och 1 november låter som bra valperioder.
- P.Forsberg
- AVREGISTRERAD
- Utgåva: 23.04 Lunar Lobster
- Kontakt:
Det är en bra idé tycker jag.ZX Spectrum skrev:Eller så kan man tänka sig 1 april och 1 oktober så har man en nyvald TL inför releasefesterna? Kanske denna TL kan komma med lite förslag inför dessa fester för att göra dom mer attraktiva.Konservburk skrev:Det är väl precis direkt efter nya ubuntu-versioner släpps? Är det olämpligt eller är det kanske till och med riktigt bra?ZX Spectrum skrev:1 maj och 1 november låter som bra valperioder.
- CryingFreeman
tycker att ditt första förslag på 1 maj och 1 oktober var bättre. Då har man ju ett helt halvår på sig för att förbereda releaseträffarna. Annars har man bara en månad...ZX Spectrum skrev:Eller så kan man tänka sig 1 april och 1 oktober så har man en nyvald TL inför releasefesterna? Kanske denna TL kan komma med lite förslag inför dessa fester för att göra dom mer attraktiva.Konservburk skrev:Det är väl precis direkt efter nya ubuntu-versioner släpps? Är det olämpligt eller är det kanske till och med riktigt bra?ZX Spectrum skrev:1 maj och 1 november låter som bra valperioder.
Utanför ämnet: Vi har redan börjat med höstens förberedelser, för övrigt. På torsdag är det möte igen.
-
- Global Moderator
Du menar väl 1 maj och 1 november?CryingFreeman skrev:tycker att ditt första förslag på 1 maj och 1 oktober var bättre.[/ot]
I så fall håller jag med dig om att det är de bästa tiderna.
Förslag till releasefester kan man ju komma med utan att man är TL.ZX Spectrum skrev:Kanske denna TL kan komma med lite förslag inför dessa fester för att göra dom mer attraktiva.
- Ulsak
+1Förslag till releasefester kan man ju komma med utan att man är TL.
det är ett av mina mål!
- ZX Spectrum
Nåväl, för egen del spelar det inte någon roll om det är oktober eller november, bara vi slipper ha val som kolliderar med semestrar.
- vulfgar
- ung forumnörd
Hmm, jag kan ju lägga till detta i nomineringsinfon, att det just vid detta tillfället gäller 8 månader för att få valperioder 1 maj - 1 november och tvärtom.
Någon protest mot detta? Ser jag ingen protest innan veckan är slut så kör vi på detta då. För säkerhets skull kan jag lägga till en extra omröstning om detta i samband med valet, om att man godkänner en sån lösning, så att vi slipper ev diskussion om detta i efterhand.
Någon protest mot detta? Ser jag ingen protest innan veckan är slut så kör vi på detta då. För säkerhets skull kan jag lägga till en extra omröstning om detta i samband med valet, om att man godkänner en sån lösning, så att vi slipper ev diskussion om detta i efterhand.

- P.Forsberg
- AVREGISTRERAD
- Kontakt:
Inte en omröstning till. Jag anser att det är självklart att ändra på perioden. Alla borde förstå det.
-
- Global Moderator
Låter bra. Det är kanske lika bra att starta denna omröstning redan nu?vulfgar skrev:För säkerhets skull kan jag lägga till en extra omröstning om detta i samband med valet, om att man godkänner en sån lösning, så att vi slipper ev diskussion om detta i efterhand.
En omröstning i semestertider, hur menar du nuHakanS skrev:Låter bra. Det är kanske lika bra att starta denna omröstning redan nu?vulfgar skrev:För säkerhets skull kan jag lägga till en extra omröstning om detta i samband med valet, om att man godkänner en sån lösning, så att vi slipper ev diskussion om detta i efterhand.

-
- Global Moderator
Den kan ju pågå till 31/8.TicToc skrev:En omröstning i semestertider, hur menar du nu![]()
- ZX Spectrum
Jag har svårt att tro att någon tar illa upp om vi ändrar valperioden till vår-höst istället för sommar-vinter. Tror verkligen inte att en omröstning behövs för detta.
Mer diskussion om det ska vara oktober eller november och för min del spelar det ingen roll för ingen av dessa månader är vanliga semestermånader.
Mer diskussion om det ska vara oktober eller november och för min del spelar det ingen roll för ingen av dessa månader är vanliga semestermånader.
- vulfgar
- ung forumnörd
Det finns alltid någon som anser att det behövs en omröstning. Om någon finner omröstningen onödig så är det bara att låta bli att rösta.
Jag funderade på att starta en omröstning om detta redan nu, men eftersom en del medlemmar lätt blir "omröstningströtta" tror jag det är bättre att köra samtliga på en gång, att inte dra ut på det under för lång tid.
Om det går tänker jag försöka införliva denna omröstning med valet, men jag är tveksam till att det är möjligt att göra på ett bra sätt.

Jag funderade på att starta en omröstning om detta redan nu, men eftersom en del medlemmar lätt blir "omröstningströtta" tror jag det är bättre att köra samtliga på en gång, att inte dra ut på det under för lång tid.
Om det går tänker jag försöka införliva denna omröstning med valet, men jag är tveksam till att det är möjligt att göra på ett bra sätt.