Problem med flash i fullscreenläge
-
- Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS
Problem med flash i fullscreenläge
Har nyligen installerat Ubuntu på min dator, och igår installerade jag chromium med flash. Problemet är att när man spelar videos på exempelvis youtube
och väljer fullskärm så blir skärmen grå en stund, sen hackar videon igång och liknar mest ett bildspel.
Utan fullskärm flyter filmerna på bra, fast tenderar att hacka när man går in och ut ur fullskärm. Kommer inte ihåg nu hur jag installerade flash exakt, följde
någon liten guide på nätet, ska kolla när jag kommer hem. Om ni tillsvidare har några idéer om vad det kan vara som spökar så uppskattar jag tips.
Rätt ny på linux men inte helt dum. Om ni behöver
mer info så säg gärna till.
mvh Johan
och väljer fullskärm så blir skärmen grå en stund, sen hackar videon igång och liknar mest ett bildspel.
Utan fullskärm flyter filmerna på bra, fast tenderar att hacka när man går in och ut ur fullskärm. Kommer inte ihåg nu hur jag installerade flash exakt, följde
någon liten guide på nätet, ska kolla när jag kommer hem. Om ni tillsvidare har några idéer om vad det kan vara som spökar så uppskattar jag tips.
mvh Johan
Re: Problem med flash i fullscreenläge
Välkommen.
Har du 32 eller 64 bitar?
(vill minnas att det var strul med flash-64 bitars)
Var det den fria eller adobes flash du installerade?
Har du 32 eller 64 bitar?
(vill minnas att det var strul med flash-64 bitars)
Var det den fria eller adobes flash du installerade?
-
Här är guiden jag följde: http://www.ubuntugeek.com/howto-enable- ... owser.html
Vet inte riktigt om jag har 64-bit faktiskt, snodde en skiva på jobbet som det stod Ubuntu 10-04 Intel på, för att jag var för slö för att gå och köpa skivor
Finns det något smidigt litet kommando för att få upp info om OS:et?
Vet inte riktigt om jag har 64-bit faktiskt, snodde en skiva på jobbet som det stod Ubuntu 10-04 Intel på, för att jag var för slö för att gå och köpa skivor

Flash är ett sattyg och jag vet inte om det är möjligt att få till det helt smärtfritt. Mitt tips är att använda Chrome eller ännu hellre Chromium och aktivera HTML5 versionen av YouTube. För mig fungerar det väldigt bra, jag kan spela 1080p filmer i fullskärmsläge utan minsta lilla lagg.
Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
Finns det något smidigt litet kommando för att få upp info om OS:et?
Kod: Markera allt
uname --all
amd64 = 64 bit
(om jag kommer ihåg rätt

-
cthulhu skrev:Finns det något smidigt litet kommando för att få upp info om OS:et?i386 = 32 bitKod: Markera allt
uname --all
amd64 = 64 bit
(om jag kommer ihåg rätt)
Linux MilleniumFalken 2.6.32-23-generic #37-Ubuntu SMP Fri Jun 11 07:54:58 UTC 2010 i686 GNU/Linux
-
Det var ju dumt att jag installerade det då.Exry skrev:Nej, det är 32-bitars.johanhelaveckan skrev:Gissar att i686 är intel 64-bit?

Inte nodvandigtvis.
Ar det en 64 bit dator du har?
Hur mycket minne har du?
(64 bitars har lange varit struligt med flash, sa 32 bitars ar inte dumt alls, om du har under 4 GB RAM, for da ar 32 lika bra som 64.)
Ar det en 64 bit dator du har?
Hur mycket minne har du?
(64 bitars har lange varit struligt med flash, sa 32 bitars ar inte dumt alls, om du har under 4 GB RAM, for da ar 32 lika bra som 64.)
64-bit har fungerat bra väldig länge. Dock finns ju ingen säker version för 64-bit system ute.
Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
-
- AVREGISTRERAD
- Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
Du skulle kunna prova dodo3773 fina guide som verkar ha hjälpt många med detta problem.johanhelaveckan skrev:Har nyligen installerat Ubuntu på min dator, och igår installerade jag chromium med flash. Problemet är att när man spelar videos på exempelvis youtube
mvh Johan
http://www.youtube.com/watch?v=SeO8YytqEKE
sudo mkdir /etc/adobe
sudo su
sudo echo "OverrideGPUValidation = 1" >> /etc/adobe/mms.cfg