Problem med CD-bränning

Problem med att spela musik, film osv.
Frostbite

Problem med CD-bränning

Inlägg av Frostbite »

Jag bytte DVD-spelare i min dator för någon månad sedan då den gamla höll på att rasa. Nu i går när jag skulle bränna en ljud-CD från några MP3-filer så funkar det inte att bränna. När jag väljer spellistan i Rhythmbox och väljer skapa ljud-CD så bränner den men inget kan spelas i vanlig CD-spelare. Tittar man på skivan så ligger det filer på den men dessa verkar vara skrivskyddade. Bränner jag filerna manuellt så säger programmen (både Brasero och Gnome baker) att allt gått bra men när jag tittar på skivan är den helt tom. Vad kan detta bero på? Är det något rättighetsproblem gentemot den nya DVD-spelaren?
Frostbite

Re: Problem med CD-bränning

Inlägg av Frostbite »

Kanske borde nämna att jag kör Ubuntu 10.04 också :)
Användarvisningsbild
norhager

Inlägg av norhager »

Frostbite skrev:Jag bytte DVD-spelare i min dator för någon månad sedan då den gamla höll på att rasa. Nu i går när jag skulle bränna en ljud-CD från några MP3-filer så funkar det inte att bränna. När jag väljer spellistan i Rhythmbox och väljer skapa ljud-CD så bränner den men inget kan spelas i vanlig CD-spelare. Tittar man på skivan så ligger det filer på den men dessa verkar vara skrivskyddade. Bränner jag filerna manuellt så säger programmen (både Brasero och Gnome baker) att allt gått bra men när jag tittar på skivan är den helt tom. Vad kan detta bero på? Är det något rättighetsproblem gentemot den nya DVD-spelaren?
Det underlättar för de som vill hjälpa dig om du skriver vilket märke det är på din dvdspelare.
Frostbite

Inlägg av Frostbite »

Det är en Samsung av denna modell:
http://www.inet.se/artikel/7104149/sams ... -ide-svart
Skriv svar

Återgå till "Ljud och video"