Panelen beter sig konstigt, objekt på panelen försvinner.
-
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Panelen beter sig konstigt, objekt på panelen försvinner.
Har ett litet problem med min panel, som jag har haft ett tag det är så att då och då så blir objekten på panel lite konstiga. Som exempelvis att att halva nätverksikonen syns eller att vädret vid datumet har försvunnit. Eller som det är nu så har avstängningsknappen försvinnit och den visar bara halva användarnamnet. Vanligtvis så försvinner problemet om man startat om datorn. Men skulle vara kul om man kunde veta vad som kan vara problemet. Jag har haft detta problem i de äldre distributionerna, så det kunde vara någon inställning jag har som är boven i dramat.
- farmfield
- Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
- Kontakt:
Re: Panelen beter sig konstigt, objekt på panelen försvinner
Jag märker ibland av att panelen buggar jag med, det känns inte helt färdigt dom nya 'tilläggen'... Jag löser det genom att döda gnome-panel i processhanteraren (under administration) så startar den om och brukar då visa 'rätt'...Osced skrev:Har ett litet problem med min panel, som jag har haft ett tag det är så att då och då så blir objekten på panel lite konstiga. Som exempelvis att att halva nätverksikonen syns eller att vädret vid datumet har försvunnit. Eller som det är nu så har avstängningsknappen försvinnit och den visar bara halva användarnamnet. Vanligtvis så försvinner problemet om man startat om datorn. Men skulle vara kul om man kunde veta vad som kan vara problemet. Jag har haft detta problem i de äldre distributionerna, så det kunde vara någon inställning jag har som är boven i dramat.
>>> Dags att få ordning på bygget!? <<<
systemövervakare.farmfield skrev:processhanteraren (under administration)

- farmfield
- Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
- Kontakt:
Same, same, but completely different. (Eller -"Same, same, fast lapp", som vi säger i Sverige)Peetra skrev:systemövervakare.farmfield skrev:processhanteraren (under administration)

Sry, Peetra har rätt. Jag kör eng. OS så jag översatte det själv. "Kan själv!", har varit mitt motto sen jag var 3 typ...

>>> Dags att få ordning på bygget!? <<<