Comviq Surf
Comviq Surf
Jag köpte ett surfpaket med ett refilkort för comviq och jag efterlyser om det är någon annan som har köpt samma paket och har fått det att fungera med Xubuntu, jag har provar på min men det verkar inte fungera, jag ser att lampan på sticka blinkar då och då men inget händer.
Senast redigerad av 1 norhager, redigerad totalt 6 gånger.
- xtr3m3
- Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS
Re: Comviq Surf
Nu vet jag ju inte om du har kollat här: http://patas-ubuntu.blogspot.com/2009/0 ... -1550.html eller om det funkar på xubuntu.
Kommer inte ihåg om jag installerat det på min mors netbook som hon kör xubuntu på.
Kommer inte ihåg om jag installerat det på min mors netbook som hon kör xubuntu på.

- rewz
- Utgåva: 23.10 Mantic Minotaur
Hej,
Testa att installera usb-modeswitch
eller
alt .2 öppna synaptic och sök efter usb-modeswitch och installera....
Testa att installera usb-modeswitch
Kod: Markera allt
alt. 1 öppan terminalen och skriv " sudo apt-get install usb-modeswitch " (utan "" )
alt .2 öppna synaptic och sök efter usb-modeswitch och installera....
Gör som rewz skrivit, det som står på patas-ubuntu gällde bara för Ubuntu 9.04 Jaunty.
EDIT: Det stämde lite grann. För att sammanfatta:
EDIT: Det stämde lite grann. För att sammanfatta:
- installera
usb-modeswitch
- skapa en ny anslutning för mobilt bredband. Comviqs APN finns inte med har jag för mig så välj att skriva in den manuellt, sen anger du data.comviq.se
Nu har jag testat allt och det fungerar inte, lampan på modemet blinkar någon gång och jag får ett medelande att jag är nedkopplad så fram för nya förslag.
Jaha då kan vi börja med vilket modem du har. Är det ett Huawei E1550?
Japp exaktm!rage skrev:Jaha då kan vi börja med vilket modem du har. Är det ett Huawei E1550?
Nu har jag fått tid att fixa mitt trådlösa nätverk och det fungerar bra med min gamla bärbara som bara har usb1.