Namnlisten borta på Lucid Lynx!! [LÖST]

Skrivbordsmiljöer, fönsterhanterare och desklets
ZalexZ00

Namnlisten borta på Lucid Lynx!! [LÖST]

Inlägg av ZalexZ00 »

Hej!!! Namnlisten har försvunnit spårlöst från min Lucid Lynx.Har kollat gconf-editor men hittar inget.Kan nån hjälpa ???

Tack på förhand //Mvh:ZalexZ00
Senast redigerad av 1 ZalexZ00, redigerad totalt 9 gånger.
Alex "ZalexZ00" Eriksson
Användarvisningsbild
brattham
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Re: Namnlisten borta på Lucid Lynx!!

Inlägg av brattham »

Hej, ZalexZ00!

Gäller det i alla fönster? Det är inte så att du bytt färger eller tema så att den inte längre syns? Är det så att alla fönster som du öppnar nu "börjar" där menyraden finns (dvs Arkiv, Redigera etc ), så det finns alltså inget tomt utrymme ovanför denna menyrad; alltså inga knappar finns längre för att minimera, maximera eller stänga fönstret?

Förresten, är det ett lokalt beteende? Om du har något annat konto på datorn, ser det då ut likadant om du loggar in där? Om du inte har något annat konto kan du ju lätt skapa ett nytt (tillfällig) testanvändarkonto, för att se om fenomenet finns även där. Gör det i så fall det?

/Mvh Per
fooz
Utgåva: 18.04 Bionic Beaver LTS

Re: Namnlisten borta på Lucid Lynx!! [LÖST]

Inlägg av fooz »

Jag hade samma problem. Listen där man minimera, maximerar osv försvann efter uppgradering till 10.04. Hittade felet, inga visuella effekter var igång. Slog igång alla visuella effekter och problemet var löst, trodde jag. Men det är nu något jag måste göra efter varje uppstart av datorn. Hur fixar jag detta?
Skriv svar

Återgå till "Skrivbordet"