World of Warcraft i Ubuntu 10.04
World of Warcraft i Ubuntu 10.04
Hej Kära folk!
Jag har nyligen gjort mig av med Windows och kom över till Ubuntu!
Nu har jag problem med att förstå mig på vad som krävs eller vad som jag ska göra för att installera WoW med alla patch på den nya O.S:et!
Finns det någon som kan Ubuntu som rinnande vatten?
Jag har nyligen gjort mig av med Windows och kom över till Ubuntu!
Nu har jag problem med att förstå mig på vad som krävs eller vad som jag ska göra för att installera WoW med alla patch på den nya O.S:et!
Finns det någon som kan Ubuntu som rinnande vatten?
Re: World of Warcraft i Ubuntu 10.04
Välkommen till forumet!
PlayOnLinux är ett program som låter dig installera WoW väldigt enkelt. Har dock ingen koll på patcharna men det lär finnas med där också.
PlayOnLinux är ett program som låter dig installera WoW väldigt enkelt. Har dock ingen koll på patcharna men det lär finnas med där också.

Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
tack för svaret, men hur fungerar det med skärm inställningar, de nollställs varje gång jag startar om datorn!
Får man begära fjärhjälp av någon som har erfarenhet av Ubuntu, jag är livrädd för att klicka runt.
och hur fungerar det igentligen med skärm effekter och det?
Får man begära fjärhjälp av någon som har erfarenhet av Ubuntu, jag är livrädd för att klicka runt.
- Pink Panther
- Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
Hur man spelar Warcraft 3 på ubuntu med wine.
Wine är ett program som gör att Linux-användare kan köra vissa Windows-program inuti Linux. Om du använder ubuntu och vill spela Warcraft 3 i Ubuntu, kan den här guiden hjälpa dig.
Se först till att grafik drivrutiner är installerade http://www.tips5.com/to-install-graphic ... -on-ubuntu på ditt system och sedan installerar du wine genom att köra följande kommando i terminalen:
Leta i din Warcraft mapp efter mappen byt namn "Movies" till "_Movies" efter wine är installerat.
Starta spelet genom att använda kommandot:
Svensk översättning av /PP
Källa är: http://ubuntuguide.net/how-to-play-warc ... -with-wine
/Pink Panther
Wine är ett program som gör att Linux-användare kan köra vissa Windows-program inuti Linux. Om du använder ubuntu och vill spela Warcraft 3 i Ubuntu, kan den här guiden hjälpa dig.
Se först till att grafik drivrutiner är installerade http://www.tips5.com/to-install-graphic ... -on-ubuntu på ditt system och sedan installerar du wine genom att köra följande kommando i terminalen:
Kod: Markera allt
sudo apt-get update
sudo apt-get install wine
Starta spelet genom att använda kommandot:
wine "/media/jmk/war3.1.20/WarcraftIII/War3".exe -opengl
Källa är: http://ubuntuguide.net/how-to-play-warc ... -with-wine
/Pink Panther
Öppen källkod är min passion, mitt hjärta och min själ.
Linux Mint 18 Sarah
Linux Mint 18 Sarah
Jag antar att du har ett NVIDIA-kort och ändrat upplösning via deras kontrollpanel? Det är rätt, men du behöver öppna programet som root för att kunna permanent spara inställningarna (Kör kommandot via terminalen eller via <Alt+F2>:Sniper skrev:tack för svaret, men hur fungerar det med skärm inställningar, de nollställs varje gång jag startar om datorn!
När du ställt in allting väljer du "Save to X configuration file".gksu nvidia-settings
Och du behöver inte vara nervös. Så länge du inte kör kommandon eller gör något som root kan inget hända, inget som kan resultera i någon större skada iaf.

Guiden som Pink Panther länkade till är rätt onödig. Använd PlayOnLinux (Vilken även han i länken tipsar om på slutet) då slipper du använda terminalen och det är bara att klicka på ett par knappar typ.

detta får jag fram
$ sudo apt-get install nvidia-glx nvidia-setting
Läser paketlistor... Färdig
Bygger beroendeträd
Läser tillståndsinformation... Färdig
Paketet nvidia-glx är inte tillgängligt, men ett annat paket hänvisar till det.
Det kan betyda att paketet saknas, har blivit föråldrat eller endast
är tillgängligt från andra källor
E: Paketet nvidia-glx har ingen installationskandidat
$ sudo apt-get install nvidia-glx nvidia-setting
Läser paketlistor... Färdig
Bygger beroendeträd
Läser tillståndsinformation... Färdig
Paketet nvidia-glx är inte tillgängligt, men ett annat paket hänvisar till det.
Det kan betyda att paketet saknas, har blivit föråldrat eller endast
är tillgängligt från andra källor
E: Paketet nvidia-glx har ingen installationskandidat
Tack för det, jag fick bättre bild på skärmen nu,Hund skrev:Jag antar att du har ett NVIDIA-kort och ändrat upplösning via deras kontrollpanel? Det är rätt, men du behöver öppna programet som root för att kunna permanent spara inställningarna (Kör kommandot via terminalen eller via <Alt+F2>:Sniper skrev:tack för svaret, men hur fungerar det med skärm inställningar, de nollställs varje gång jag startar om datorn!
och hur fungerar det igentligen med skärm effekter och det?När du ställt in allting väljer du "Save to X configuration file".gksu nvidia-settings
Och du behöver inte vara nervös. Så länge du inte kör kommandon eller gör något som root kan inget hända, inget som kan resultera i någon större skada iaf.Och att tänka på är att vanligtvis behöver en användare inte röra sig utanför sin hemmapp.
Guiden som Pink Panther länkade till är rätt onödig. Använd PlayOnLinux (Vilken även han i länken tipsar om på slutet) då slipper du använda terminalen och det är bara att klicka på ett par knappar typ.
Men skrivbords effecterna, ska man ha en saftig grafik kort för det eller räcker det bara med vilket som helst?
JAg får upp detta meddelande när jag ger mig in på IBus om jag har sett rätt så är det där man ordnar med effecter.
IBus har startats! Om du inte kan använda IBus så lägg till nedanstående rader i $HOME/.bashrc och logga in igen.
export GTK_IM_MODULE=ibus
export XMODIFIERS=@im=ibus
export QT_IM_MODULE=ibus
System / Inställningar / Utseende / Skrivbordseffekter. Annars kan du installera
fusion-icon, som är ett program för att bl.a. växla mellan Compiz etc.
Och nej, man behöver inget värstingkort. Jag kör Compiz på min gamla Thinkpad med någon gammal Intel-krets. Även för 3 år sedan när det hette Beryl och jag hade mitt NVIDIA FX5200 flöt det på bra, även om det inte var lika utvecklat på den tiden.

Och nej, man behöver inget värstingkort. Jag kör Compiz på min gamla Thinkpad med någon gammal Intel-krets. Även för 3 år sedan när det hette Beryl och jag hade mitt NVIDIA FX5200 flöt det på bra, även om det inte var lika utvecklat på den tiden.

hej tack för ditt svar men jag ser inte något med Skrivbordseffekter i de rutorna!Hund skrev:System / Inställningar / Utseende / Skrivbordseffekter. Annars kan du installerafusion-icon, som är ett program för att bl.a. växla mellan Compiz etc.
ska man inte installera något för och få det, jag använder ubuntu 10.04 amd64!
hur är det med virus program igentligen,kan man använda vilket som helst eller måste man ha något specielt?
Här hänger man med i svängarna. Tydligen är den fliken borttagen.
Använd dig av fusion-icon istället. Bortsett från fusion-icon är det inget du behöver installera.
Antivirusprogram? Nej något sådant behöver du inte i Ubuntu.

Som ett litet tips om WoW, det absolut enklaste sättet att installera det på är att helt enkelt kopiera över mappen ifrån Windows (om du har kvar filerna).
Sedan är det bara att köra och du har dessutom kvar alla inställningar, add-ons och uppdateringar!
Utanför ämnet: Hund, du skrev om Wc3 när det handlade om WoW.
Sedan är det bara att köra och du har dessutom kvar alla inställningar, add-ons och uppdateringar!

Utanför ämnet: Hund, du skrev om Wc3 när det handlade om WoW.

va? har de tagit bort det bästa med alla qube och globe effecter, vatten, och allt annat godis som man kunde ha?Hund skrev:Här hänger man med i svängarna. Tydligen är den fliken borttagen.Använd dig av fusion-icon istället. Bortsett från fusion-icon är det inget du behöver installera.
Varför har de gjort så?
Det var en av de störrsta anledningarna jag skaffade ubuntu!
måste jag installera om till den gammla ubuntu för att ha dessa effecter?
Försökte själv få igång wow med playonlnux, men av någon anledning sket det sig...
Vill du ha effekter? så har du kommit rätt, öppna pakethanteraren och installera compizconfig, och lite plugins på det så kommer du få allt du vill ha!Sniper skrev:va? har de tagit bort det bästa med alla qube och globe effecter, vatten, och allt annat godis som man kunde ha?Hund skrev:Här hänger man med i svängarna. Tydligen är den fliken borttagen.Använd dig av fusion-icon istället. Bortsett från fusion-icon är det inget du behöver installera.
Varför har de gjort så?
Tack för det, jag fick som jag ville ha, vart får jag tag på desa plugins?TweekiE skrev:Vill du ha effekter? så har du kommit rätt, öppna pakethanteraren och installera compizconfig, och lite plugins på det så kommer du få allt du vill ha!Sniper skrev:va? har de tagit bort det bästa med alla qube och globe effecter, vatten, och allt annat godis som man kunde ha?Hund skrev:Här hänger man med i svängarna. Tydligen är den fliken borttagen.Använd dig av fusion-icon istället. Bortsett från fusion-icon är det inget du behöver installera.
Varför har de gjort så?
Du behöver CompizConfig Settings Manager. Paketet heter
compizconfig-settings-manager.

det var nånting med sudo apt-get install compiz unupported plugins... jag har glömt...
annars finns det i synaptic!

tack för alltTweekiE skrev:det var nånting med sudo apt-get install compiz unupported plugins... jag har glömt...
-
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
HJÄLP nån....
Har för första gången i mitt liv installerat Ubuntu. Har försök och slitit av mig allt hår nu. för att få till WoW. Men de vill inte funka. Startar upp men ser inga gubbar. där det normalt är bilder på gubbarna man har är det bara svart. Kan som sagt inget om detta. men försöker.. HJÄLP NÅGON!!!!!
Har för första gången i mitt liv installerat Ubuntu. Har försök och slitit av mig allt hår nu. för att få till WoW. Men de vill inte funka. Startar upp men ser inga gubbar. där det normalt är bilder på gubbarna man har är det bara svart. Kan som sagt inget om detta. men försöker.. HJÄLP NÅGON!!!!!
Stäng av visuella effekter.
höerklick, byt skrivbordbakgrund, fliken "visuella effekter", sen bockar du i "Inga"
höerklick, byt skrivbordbakgrund, fliken "visuella effekter", sen bockar du i "Inga"