Apple ger MS på nosen!
http://www.svd.se/naringsliv/nyheter/ap ... 774529.svd
Det trodde jag aldrig att jag skulle få uppleva!
Visserligen på grund av andra saker än själva datorerna och MacOS men ändå...

Som MS SNART ska loosa och aldrig få igen!!Skulle inte tro att det är tillfälligt har svårt att se microsoft som ett framtida operativ och dom pinsamma patentförsöken är ju bara ett patetiskt famlande efter något dom haft...
Apple har alltid haft både hårdvara och mjukvara. De har breddat genom att göra musikspelare, senare telefoner och nu senast ett mellanting mellan dator och telefon (fast utan möjligheten att ringa).mrfab skrev: Apple har ju breddat genom att ha ett komplett concept inte bara ett operativ utan även hårdvara
mcNisse skrev:Det är bara börsvärdet som det handlar om.
Microsoft är fortfarande störst när det gäller marknadsandel.
Datorerna blir mindre. Men skärmarna blir ju inte mindre för den delen. Du är den enda jag vet som vill lira spel på en 32".Harlekin33 skrev:En sak som jag OFTA tänker på är att datorerna blir mindre och mindre och OS/distar blir mindre och mindre hela tiden!
MEN, jag som gamer vill GÄRNA ha en MINST en 32 tums skärm att spela på!!!
Ehhh...
För JAG tänker INTE sitta och spela WOW på en 5 tums skärm på bussen till jobbet!!!
Några tankar kring detta???
På vad? OS ja. Men inte på mobiler. Eller på videoredigeringsmjukvara. O.s.v... Men visst, dom är störst på OS, det köper jag. (tillägger gärna 'sämst' också, hehe)mcNisse skrev:Det är bara börsvärdet som det handlar om.
Microsoft är fortfarande störst när det gäller marknadsandel.
För att iPhoneOS är 'samma' som OS X? För att gränsen mellan telefoner och datorer börjar suddas ut?Harlekin33 skrev:VAD FAN har det med MacOS och apple datorer att göra????
Så 'tillfälligt' blir det nog inte, jag har svårt att se hur M$ skall kunna återhämta sig. Visst, dom dominerar fett på OS till dagens maskiner, men 'morgondagens' maskiner verkar vara minibärbara, surfplattor, MID & telefoner, och där ligger dom illa ute... Sen har ju Apple skapat en absurt stark koppling till sina tjänster ihop med sina produkter - vilket dom tjänar stort på. M$ har ingenting åt det hållet och om dom kommer igång med dom känns det som det blir 'too little, too late' typ...Börsvärdet för Microsoft har fallit från 556 miljarder dollar till 228 miljarder dollar under de tio år som gått sedan Steve Ballmer tog över efter Bill Gates. Under samma period har börsvärdet för Apple stigit från 15,6 miljarder dollar till 230 miljarder dollar.