Apple går om Microsoft "Tillfälligt"?

Länkar till nåt roligt, konstigt, udda, trevligt, mysigt, ja allt som kan tänkas vara kul!
Harlekin33

Apple går om Microsoft "Tillfälligt"?

Inlägg av Harlekin33 »

OMG!

Apple ger MS på nosen!

http://www.svd.se/naringsliv/nyheter/ap ... 774529.svd

Det trodde jag aldrig att jag skulle få uppleva!

Visserligen på grund av andra saker än själva datorerna och MacOS men ändå...

:D
mrfab
AVREGISTRERAD
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu

Re: Apple går om Microsoft "Tillfälligt"?

Inlägg av mrfab »

Skulle inte tro att det är tillfälligt har svårt att se microsoft som ett framtida operativ och dom pinsamma patentförsöken är ju bara ett patetiskt famlande efter något dom haft...

Apple har ju breddat genom att ha ett komplett concept inte bara ett operativ utan även hårdvara
Harlekin33

Inlägg av Harlekin33 »

Skulle inte tro att det är tillfälligt har svårt att se microsoft som ett framtida operativ och dom pinsamma patentförsöken är ju bara ett patetiskt famlande efter något dom haft...
Som MS SNART ska loosa och aldrig få igen!!

*ROFLMAO*
Användarvisningsbild
mcNisse
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar

Inlägg av mcNisse »

mrfab skrev: Apple har ju breddat genom att ha ett komplett concept inte bara ett operativ utan även hårdvara
Apple har alltid haft både hårdvara och mjukvara. De har breddat genom att göra musikspelare, senare telefoner och nu senast ett mellanting mellan dator och telefon (fast utan möjligheten att ringa).
Användarvisningsbild
farmfield
Kontakt:

Inlägg av farmfield »

Skillnaden är att MS kännar lite per produkt men har ett ton produkter, Apple tjänar ett ton på varje produkt men har få produkter.

Sen har Apple lyckats otroligt bra med att generera inkomster från iTunes och App Store samt att dom nu ger sig in stort på reklambiten - så tror allt Apple håller sig uppe ett bra tag till...

Men sett till produkter så läste jag nån chefs-fjant från nån mobilfirma som sa att Android kanske går om Iphone i framtiden, typ om 3-4 år... Måste vara nån som missat titta på kurvorna, Android går nog om Iphone ordentligt redan i år, inte för att dom tar så mycket marknadsandelar ifrån just Iphone, men Windows Mobile, Bada & Symbian har ju noll & nada att komma med jämfört med iPhoneOS och Android, så dom krossar nu Android en efter en tror jag... Men iPhone kommer fortsätta vara en kraftfull nishprodukt långt framöver...

Alltså: MS var stora. Apple är nu större. Google blir ändå störst till slut, hehe... ;D
Användarvisningsbild
mcNisse
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar

Inlägg av mcNisse »

Det är bara börsvärdet som det handlar om.
Microsoft är fortfarande störst när det gäller marknadsandel.
ennepop
Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS

Inlägg av ennepop »

kanske är mycket börsvärde och sådant som "styr"

Men det är i mitt tycke inte den faktiska siffra då många trots allt är tvingade till att använda MS produkter.
Utan detta "standard" som finns idag hade det varit snurr i karusellen som damen sa
/yours truly Mr Pop
Harlekin33

Inlägg av Harlekin33 »

mcNisse skrev:Det är bara börsvärdet som det handlar om.

Jaja...men många bäckar små!

Detta vet ju inte medelsvensson...så snälla...schhhh!

>:D
Harlekin33

Inlägg av Harlekin33 »

En sak som jag OFTA tänker på är att datorerna blir mindre och mindre och OS/distar blir mindre och mindre hela tiden!

MEN, jag som gamer vill GÄRNA ha en MINST en 32 tums skärm att spela på!!!

Ehhh...

För JAG tänker INTE sitta och spela WOW på en 5 tums skärm på bussen till jobbet!!!

Några tankar kring detta???
Användarvisningsbild
Hund
Kontakt:

Inlägg av Hund »

Harlekin33 skrev:En sak som jag OFTA tänker på är att datorerna blir mindre och mindre och OS/distar blir mindre och mindre hela tiden!

MEN, jag som gamer vill GÄRNA ha en MINST en 32 tums skärm att spela på!!!

Ehhh...

För JAG tänker INTE sitta och spela WOW på en 5 tums skärm på bussen till jobbet!!!

Några tankar kring detta???
Datorerna blir mindre. Men skärmarna blir ju inte mindre för den delen. Du är den enda jag vet som vill lira spel på en 32". :P 22" och 24" brukar vara en lagom storlek.
Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
Användarvisningsbild
farmfield
Kontakt:

Inlägg av farmfield »

mcNisse skrev:Det är bara börsvärdet som det handlar om.
På vad? OS ja. Men inte på mobiler. Eller på videoredigeringsmjukvara. O.s.v... Men visst, dom är störst på OS, det köper jag. (tillägger gärna 'sämst' också, hehe)
Användarvisningsbild
farmfield
Kontakt:

Inlägg av farmfield »

Harlekin33 skrev:VAD FAN har det med MacOS och apple datorer att göra????
För att iPhoneOS är 'samma' som OS X? För att gränsen mellan telefoner och datorer börjar suddas ut?

Och tona ner dig lite H33, det är mycket 'gap' i trådarna nu...
Användarvisningsbild
Ulsak
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Inlägg av Ulsak »

@H33 - du ökar din trovärdighet om du tonar ner överdrifterna, använder radavstånd på ett adekvat sätt tillika är sparsam med >:D eller ??? .
Det är i forum som i verkliga livet; ett lågmält och genomtänkt resonemang vinner fler anhängare än det omvända.
Användarvisningsbild
farmfield
Kontakt:

Inlägg av farmfield »

För att återgå till ämnet... Tillfälligt står det, men det ser jag som rätt osannolikt. Läser detta på IDG idag och blir faktiskt lite paff...
Börsvärdet för Microsoft har fallit från 556 miljarder dollar till 228 miljarder dollar under de tio år som gått sedan Steve Ballmer tog över efter Bill Gates. Under samma period har börsvärdet för Apple stigit från 15,6 miljarder dollar till 230 miljarder dollar.
Så 'tillfälligt' blir det nog inte, jag har svårt att se hur M$ skall kunna återhämta sig. Visst, dom dominerar fett på OS till dagens maskiner, men 'morgondagens' maskiner verkar vara minibärbara, surfplattor, MID & telefoner, och där ligger dom illa ute... Sen har ju Apple skapat en absurt stark koppling till sina tjänster ihop med sina produkter - vilket dom tjänar stort på. M$ har ingenting åt det hållet och om dom kommer igång med dom känns det som det blir 'too little, too late' typ...

Men, som sagt, den aktör som i längden är ännu bättre på tjänster - och att tjäna pengar på dom - det är ju Google... Så framöver är fighten mellan Google & Apple lite mer intressant... Men ChromeOS och Android växer nog om OS X & iPhoneOS rätt snabbt framöver, det är en fråga om tillgänglighet (och obefintligt pris) för hårdvaruproducenterna vs. ett företag som vill ha 100% kontroll på "allt"... Den fighten är redan avgjord tror jag...

Till sist vill jag säga att jag personligen tror att m$ kommer fortsätta vara ett stooort företag länge till, det är det inget snack om imo - men dom ligger för långt efter idag för att göra en fet comeback tror jag, dom kommer köra sitt race och bli något slags IBM, bara 'vara' där som en produkt och tjänsteleverantör mot företag m.m... Fokusera på det 'tråkiga' typ, hehe...

Edit: Sen måste dom f*n byta VD, M$, för Ballmer är ju ett nöt... http://www.youtube.com/watch?v=So7qrFO_p44 & http://www.youtube.com/watch?v=VLRtUGviSc8 m.fl. klipp där han säger saker som gjort att iaf jag (om jag ägt M$-aktier) krävt hans omedelbara avgång - eller klassikern: http://www.youtube.com/watch?v=Nc4MzqBFxZE - Wtf? ::)
Skriv svar

Återgå till "Surftips"