Tjabba !
Har laddat ner vnc till min windows burk och ställt in min linux burk i fjärrskrivbord ubuntu 10.04. Kommer åt linux burken men när jag skall starta ett program kommer program fönstret aldrig upp på min windows burk men det startas om man kollar på linux burkens skärm. Har jag missat någon inställning ?
/Force
Fjärrstyra min linux burk fungerar inte.
- Forcevision
- Utgåva: 23.10 Mantic Minotaur
- Kontakt:
Fjärrstyra min linux burk fungerar inte.
Http://www.jernstedt.me Från otränad till tok tränad och följ mig på facebook http://www.facebook.com/jernstedt.me
- xtr3m3
- Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS
Re: Fjärrstyra min linux burk fungerar inte.
Har samma problem jag också. Fick till svar att jag skulle stänga av compiz effekterna.Forcevision skrev:Tjabba !
Har laddat ner vnc till min windows burk och ställt in min linux burk i fjärrskrivbord ubuntu 10.04. Kommer åt linux burken men när jag skall starta ett program kommer program fönstret aldrig upp på min windows burk men det startas om man kollar på linux burkens skärm. Har jag missat någon inställning ?
/Force
Har inte testat själv men du kan ju prova

- Forcevision
- Utgåva: 23.10 Mantic Minotaur
- Kontakt:
Vad är compiz effekterna och hur stänger jag av dessa ?
Http://www.jernstedt.me Från otränad till tok tränad och följ mig på facebook http://www.facebook.com/jernstedt.me
ser du allt på skrivbordet annars?
jag har ju ingen windowsburk men när jag kopplar upp via ssh och vnc måste jag på klienten som ansluter skriva
och på servern skriva
för att få ut all bild.
inte säker på att deta hjälpte dig något.
jag har ju ingen windowsburk men när jag kopplar upp via ssh och vnc måste jag på klienten som ansluter skriva
Kod: Markera allt
ssh -Y -L 5900:localhost:5900 user@server
Kod: Markera allt
x11vnc -display :0
- xtr3m3
- Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS
Högerklicka på skrivbordet. Klicka byt skrivbordsbakgrund. Sen klickar du på fliken visuella effekter. Sen väljer du inga effekter.Forcevision skrev:Vad är compiz effekterna och hur stänger jag av dessa ?

-
- Utgåva: 23.04 Lunar Lobster
Det där med compiz är tydligen en känd bugg. Jag brottas med samma problem men jag vill ju ha CompizConfig igång, det är ju lite häftigt...
@Forcevision
Hur har det gått för dig?
Jag letar efter en vnc-server som klarar det ändå, tips någon?

@Forcevision
Hur har det gått för dig?
Jag letar efter en vnc-server som klarar det ändå, tips någon?
Om man kör med Vinagre o Vino, var skriver man detta då?RicchiH skrev:ser du allt på skrivbordet annars?
jag har ju ingen windowsburk men när jag kopplar upp via ssh och vnc måste jag på klienten som ansluter skrivaoch på servern skrivaKod: Markera allt
ssh -Y -L 5900:localhost:5900 user@server
för att få ut all bild.Kod: Markera allt
x11vnc -display :0