Får ej mina Canon-skrivare att fungera i Ubuntu

Skrivare och skannrar
Egon
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar

Får ej mina Canon-skrivare att fungera i Ubuntu

Inlägg av Egon »

Jag har Ubuntu 6.06 installerad på min gamla CompacPC och har har nu försökt att installera drivrutiner för Cannon-skrivarna PIXMA MP140 och IP1800. Jag har tyvärr ej lyckas med att få några utskrifter. Har följt givna instruktioner som jag har funnit via Google. CUPS ger besked om att utskrifter har skett men inga fysiska utskrifter kommer. Finns det någon information kring detta?
Användarvisningsbild
farmfield
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
Kontakt:

Re: Får ej mina Canon-skrivare att fungera i Ubuntu

Inlägg av farmfield »

Jag skulle STARKT rekommendera dig att uppgradera till en nyare version av Ubuntu. Bara det i sig själv kommer göra troligheten att du får igång dina skrivare betydligt större... ;)

Vad har du för specifikationer på din maskin? Möjligtvis kan senaste Ubuntu vara lite tungdrivet men det finns ju bra 'lättviktiga' varianter som Lubuntu och Xubuntu som alternativ för äldre maskiner... :)
jsiei97
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Inlägg av jsiei97 »

Egon skrev:Jag har Ubuntu 6.06 installerad på min gamla CompacPC
Helt klart dags att uppgradera, det har hänt väldigt mycket sedan 6.06 ::)
Egon
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar

Inlägg av Egon »

Tack för svar. Jag behöver först köpa en bättre dator innan jag kan uppgradera till senare version av Ubuntu. Nytt för mig var att det finns slimmade alternativ till Ubuntu. Ska kolla om det är intressant innan jag köper en ny dator.
Användarvisningsbild
farmfield
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
Kontakt:

Inlägg av farmfield »

Egon skrev:Tack för svar. Jag behöver först köpa en bättre dator innan jag kan uppgradera till senare version av Ubuntu. Nytt för mig var att det finns slimmade alternativ till Ubuntu. Ska kolla om det är intressant innan jag köper en ny dator.
Xubuntu och Lubuntu skall gå att köra bra på riktigt lågpresterande maskiner, så testa det. PeppermintOS är också ett trevligt alternativ baserat på Lxde och troligtvis lite snyggare och bättre designad än Lubuntu...
Användarvisningsbild
kolkungen
Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS

Inlägg av kolkungen »

Jag kör 10,10 på en hyfsat ny HP laptop, och får inte heller igång min PIXMA MP 140. Har hämtat 2 paket som heter MP140_rpm.tar och 28482.tgz, men vet inte riktigt vad jag skall göra med dom. ???
HP Compaq Presario CQ60 300SO, AMD Sempron 2.1GHz, 2Gb RAM, Nvidia 8200G M, Wlan-adapter: Atheros5001(tillfälligt ur funktion, HJÄLP!), Wistron 303C moderkort.
Skriv svar

Återgå till "Kontor"