Hej!
Jag är lite ny på det här med Ubuntu. Har gått en Linux-kurs tidigare, men det var ett tag sedan..
Hursomhelst, jag behöver hjälp.
Jag har en 11,6"s netbook med Ubuntu 10.04 Netbook edition. Grafikkort: Intel GMA 500, och nu när jag läser om det nu så förstår jag att det inte är så bra just för Ubuntu. Det verkar inte finnas några drivrutiner för mitt grafikkort att hämta...
Som det är nu så fungerar ju datorn bra, men det är lite störande för skärmen är widescreen och det nuvarande läget är inte widescreen. Det blir liksom utdraget.. Kan inte ändra till något annat i skärminställningarna heller.
Så nu undrar jag hur jag ska göra. Finns det något sätt att gå runt det här? För att ändra skärmupplösningen
Väldigt tacksam för hjälp!
Skärmupplösning och Intel GMA 500
Kategoriregler
Här behandlar vi ritprogram, program för fotoretuschering, bildhantering och liknande. Vänligen observera att trådar rörande grafikkort hör hemma i Hårdvara och drivrutiner!
Här behandlar vi ritprogram, program för fotoretuschering, bildhantering och liknande. Vänligen observera att trådar rörande grafikkort hör hemma i Hårdvara och drivrutiner!