Varning! Det som diskuteras här är inte alltid enkelt och det kan hända att vissa installationer/modifieringar kan göra ditt system oanvändbart. Inget för nybörjare. Gör alltid backup av känslig data innan du experimenterar.
Kategoriregler Varning! Det som diskuteras här är inte alltid enkelt och det kan hända att vissa installationer/modifieringar kan göra ditt system oanvändbart. Inget för nybörjare. Gör alltid backup av känslig data innan du experimenterar.
Try this build script which should work on karmic and lucid. By default it clones the code in ~/src/compiz/compiz++ and installs to /opt/compiz++. It also installs starter scripts for compiz and ccsm.
Installing ccsm++ starter script to /opt/compiz++/bin/
Installing compiz++ starter script to /opt/compiz++/bin/
Would you like to start compiz++ now? y/n: y
ccsm startas blankt så det är lite att pillra dit.....
Jag testade den för någon månad sedan, även om det var lite pillande fungerade det rätt okej. Så det bör ju inte bli hus i helvete om man vill testa nu.
Hej på er, körde skriptet och allt installerades som det skulle, fick i alla fall inga felmeddelanden, men det startar inte av någon anledning
jag fick ju frågan när installationen var klar och svarade naturligtvis att jag ville starta, men när jag kollar i ccsm så är det fortfarande den gamla
versionen. Hur kan ja få igång den nya compiz?
Det är lite småbuggigt bla funkar inte Docky så bra utan måste dödas och startas om
vidare har jag lite trubbel med vissa knappar samt med scrollande i Firefox.
Ok pun, när jag använde mig av ditt kommando i terminalen så fick jag till svar att mappen inte kunde hittas, lite konstigt när trots allt finns exakt där.
När jag däremot gick in i mappen och startade direkt därifrån så startade nya Compiz. Men jag får köra med bägge versionerna samtidigt för annars kan jag
inte svara här på forumet, för när jag bara använder den nya compiz så låser sig firefox och skickar inte in mitt svar här. Att fönsterlisterna inte syns är väl
något som kommer senare eller är det så att emerald inte fungerar ihop med nya compiz?
hehe jodå har redan varit inne och rotat i inställningarna tar först de som jag känner till ska senare utforska de nya och var
ju en del. Tack för hjälpen pun.
En fråga, kanske dum men man lär sig alltid, jo hur får man snurr på kuben etc i nya compiz? Har letat mig blå bland inställningarna men inte hittat, ok jag kanske är blind, bl a för att dom har döpt om samt flyttat runt bland dom.
Finns det någon vänlig själ här på forumet som kan visa mig i rätt riktning vore jag tacksam.
fingal12 skrev:En fråga, kanske dum men man lär sig alltid, jo hur får man snurr på kuben etc i nya compiz? Har letat mig blå bland inställningarna men inte hittat, ok jag kanske är blind, bl a för att dom har döpt om samt flyttat runt bland dom.
Finns det någon vänlig själ här på forumet som kan visa mig i rätt riktning vore jag tacksam.