Har en Acer Aspire One med UNR 9.10. Allt fungerar perfekt!
Funderar nu på om det är möjligt att uppgradera till 10.04. Påbörjade uppgradering men avbröt när jag fick meddelande om att UNR inte har support från Canonical.
Är det två "paket" det handlar om: UNR och Ubuntu 10.04?
Vad händer om jag uppgraderar 10.04, fungerar det med UNR? eller måste jag uppgradera även UNR? och i så fall hur gör jag det? och slutligen fungerar 10.04 på min maskin?
Nån som provat?
Uppgradering av UNR 9.10 till 10.04
- xtr3m3
- Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS
Re: Uppgradering av UNR 9.10 till 10.04
Vad jag tror så ska det inte vara nått problem.
Det med support från deras sida tror jag inte du behöver tänka så mycket på. Är säkerligen nån annan som tagit över och fortsatt.
Det är bara vad jag tror. Har inte testat själv.
Det med support från deras sida tror jag inte du behöver tänka så mycket på. Är säkerligen nån annan som tagit över och fortsatt.
Det är bara vad jag tror. Har inte testat själv.

Jag väntar lite till, tills de flesta buggarna är fixade, sen åker 10.04 in på min Acer.
Det får bära eller brista!
Det får bära eller brista!
Innan det bär eller brister måste jag få svar på en fråga!
Är det nån skillnad på Ubuntu Netbook Remix och Ubuntu Netbook Edition?
Är det nån skillnad på Ubuntu Netbook Remix och Ubuntu Netbook Edition?
Efter egna efterforskningar är det tydligen så här.
Ubuntu för netbooks kallades UNR (=Ubuntu Netbook Remix) till och med utgåva 9.10. Med 10.04 döptes det om till UNE (=Ubuntu Netbook Edition).Vet inte hur stora förändringar det innebär när det gäller just påbyggnaden av grundutgåvan av Ubuntu, alltså programvaran för anpassningen till just netbooks. Hur som helst, jag planerar att göra en ominstallation med UNE 10.04 i.st.f att bara uppgradera UNR 9.10 till 10.04.
Ubuntu för netbooks kallades UNR (=Ubuntu Netbook Remix) till och med utgåva 9.10. Med 10.04 döptes det om till UNE (=Ubuntu Netbook Edition).Vet inte hur stora förändringar det innebär när det gäller just påbyggnaden av grundutgåvan av Ubuntu, alltså programvaran för anpassningen till just netbooks. Hur som helst, jag planerar att göra en ominstallation med UNE 10.04 i.st.f att bara uppgradera UNR 9.10 till 10.04.