Cairo-Dock Varning!

Skrivbordsmiljöer, fönsterhanterare och desklets
Användarvisningsbild
fd.svensson
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar

Cairo-Dock Varning!

Inlägg av fd.svensson »

Jag vill bara varna för att ladda hem Cairodock från W8 först för att sedan ladda hem uppdateringar från AVN. Det man får då är en docka som lägger sig ovanpå den andra. När man sedan tar bort den ena så drar den med sig halva Operativsystemet så att man inte kan logga in. Så vill ni ha Cairodock välj bara en leverantör, AVN föreslog att man skulle använda sitt eget programs ppa då alla nödvändiga filer är med. Det här skriver jag just nu på min mobil :)
För mig gör det inte så mycket för jag testar en del program så det fanns inget speciellt på hårddisken men är man nybörjare eller har musik och bilder kan det ju vara trist :(
:) Om någon gör dig illa. Skriv ner det i sanden. Om någon gör dig gott. Knacka in det i sten. :) Afrikanskt ordspråk
Användarvisningsbild
Ulsak
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Re: Cairo-Dock Varning!

Inlägg av Ulsak »

tack för varningen!
att installera dock-program är lite överkurs för de som just tagit sina första steg. man ska följa alla anvisningar som man hittar i diverse guider noggrannt. och gärna kolla upp här om man har några frågetecken innan man ger sig in på det.

själv rekommenderar jag docky som är mycket enkelt att konfigurera.

det som du borde gjort, fd svensson, var att avinstallera cairo genom att göra det kommandoradsläge sudo apt-get remove cairo-dock-core
, sen provat att starta om. Men det är aslätt att vara efterklok.
Stort eloge för att du delade med dig av dina erfarheter dock. ( göteborgsvitsighetsvarning...)
Skriv svar

Återgå till "Skrivbordet"