snuttis skrev:Jaha, det var ju bra, nu blir mamma glad.
Jag provade och det funkade fast fläkten sprutade väldigt mycket och högt under tiden, men jag hittade en fil som heter customdist.iso i hemma mappen, skall jag bränna den nu?
Det där med fläkten var konstigt. Nå väl du har en iso fil nu läser jag. Egentligen skall du installera Virtualbox. I Virtualbox kan du testa din iso fil att allt är OK! Men det blir ytterligare ett program du måste lära dig. Men det är inte fel att du lära dig Virtualbox. Med Virtualbox kan du testa och köra ett operativsystem virtuellt. I ditt fall customdist.iso.
Men du kan också bränna customdist.iso på låg brännings hastighet. Du kan sedan pröva dvd/cd skivan i efterhand. Vad du riskerar är kostnaden på skivan om det inte är en lyckad iso fil. Därför är Virtualbox bra att ha. Jag föreslår också att du via inställningar i Remastersys hänvisar filerna till en skärskild mapp som du har tillverkat i "hemma mappen". Det blir lite enklare då. Ordning och reda i "hemma mappen" är inte fel. :-) Men inte nödvändig, det är valfritt. :-)
/PP
Öppen källkod är min passion, mitt hjärta och min själ.
Linux Mint 18 Sarah