myth :(

esterost

Inlägg av esterost »

Okej jag har försökt med mythtv nu i några veckor till och från, finns det några andra liknande program som är lite lättare att installera? När jag körde windows hade jag mediaportal vilket fungerade väldigt bra dock har inte senaste verisionen inte stöd för mitt software kort. Wintv-GO FM När jag har försökt med mythtv kan jag inte lägga till kanaler genom kanalsök, senast jag försökte fick jag inte igång mysql efter en ominstallation av ubuntu, kan inte komma in i localhost och sen phpmyadmin får jag bara "phpMyAdmin - Fel kan inte ladda mysql-till�gg,
var god kontrollera PHP-konfigurationen. - Dokumentation" Har ingen lust att byta tilbaka till windows bara för mediaportal. Vad gör man!?

Tack på förhand!
Kristian
Användarvisningsbild
ozamosi
Hedersmedlem
Kontakt:

Inlägg av ozamosi »

Har du faktiskt fått igång ditt kort? Jag har fått många frågor om det kortet på senaste tiden, och ingen har faktiskt berättat att de fått igång det :)

Vad gäller mysql: installera php5-mysql eller php4-mysql, beroende på vilken php-version du använder.
esterost

Inlägg av esterost »

Nja inte fått igång det, myth hittar vilka kanaler jag kan se genom min kabel tv när jag kör mythfilldatabase --manual, tror jag är komandot kommer inte riktigt ihåg. iallafall måste jag göra detta efter som myth tv inte kan få ner kanalerna genom min grabber. Dock när jag kommer in i mythtv är det bara myrkrig. Nu när jag har ominstallerat ubuntu lyckas jag inte att få mythtv att starta överhuvudtaget.. Men du känner inte till något annat progra typ geegbox eller vad det heter bara de att man skall kunna köra det i ubuntu. Jag är inte så jätte intresserad att se på tv utan det jag vill är att kunna använta min fjärrkontroll som jag fick med tv kortet och gör allt de som man kan göra dessa program :)
Användarvisningsbild
ozamosi
Hedersmedlem
Kontakt:

Inlägg av ozamosi »

Har aldrig ens tittat på ett TV-kort i verkligheten.

Men skickar du hit kortet lovar jag att lista ut hur man får igång det :D
;)
Skriv svar

Återgå till "Program - inaktuell"