nautilus adressrad - vill kunna skriva adresserna
- omnius
- Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
nautilus adressrad - vill kunna skriva adresserna
I tidigare versioner har det gått att välja mellan att ha adressraden i nautilus klickbar och skrivbar på ett mycket enkelt sätt. Detta går inte längre. Är det någon som vet om det går att få till något i konfigurationsredigeraren för att få till stånd ett skrivbart adressfält i nautilus?
/Thomas
/Thomas
Strength in the arm, truth in the heart, honesty in speech
Re: nautilus adressrad - vill kunna skriva adresserna
Håller med, irriterande att det inte längre är intiutivt. Visserligen kan man toggla med ctrl+L men den faller tillbaks till knappsatsen så fort man byter nivå
Lösning för skrivbart adressfält:

Lösning för skrivbart adressfält:
Kod: Markera allt
gconftool-2 -s /apps/nautilus/preferences/always_use_location_entry --type bool true
Tack så mycket! Skulle precis till att skriva ett inlägg med samma fråga, men så hittade jag denna i sökningen. 

- vulfgar
- ung forumnörd
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Det retade mej också tills jag kom på hur man ändrar permanent. kanske vi skulle skriva en buggrapport om detta?Bowmore skrev:Håller med, irriterande att det inte längre är intiutivt. Visserligen kan man toggla med ctrl+L men den faller tillbaks till knappsatsen så fort man byter nivå![]()
Lösning för skrivbart adressfält:Kod: Markera allt
gconftool-2 -s /apps/nautilus/preferences/always_use_location_entry --type bool true

På internet vet ingen att du är en hund. ..... ~~~ ..... I'm a bitch! 

Den kommer nog att bli klassad som en ny featurevulfgar skrev:Det retade mej också tills jag kom på hur man ändrar permanent. kanske vi skulle skriva en buggrapport om detta?

Jag gillade tipset så pass att jag lärade blogga om det. 

Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
- farmfield
- Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
- Kontakt:
Fattar inte vad ni snackar om, hehe, jag har alltid haft 'skrivbart' men lyckas inte få fram några 'knappar' som ni snackar om, hehe... Wtf?

>>> Dags att få ordning på bygget!? <<<
Lätt som en plättfarmfield skrev:Fattar inte vad ni snackar om, hehe, jag har alltid haft 'skrivbart' men lyckas inte få fram några 'knappar' som ni snackar om, hehe... Wtf?![]()

Kod: Markera allt
gconftool-2 -s /apps/nautilus/preferences/always_use_location_entry --type bool false